بازگشایی سفارت امارات متحده عربی در کابل

بازگشایی سفارت امارات متحده عربی در کابل
بازگشایی سفارت امارات متحده عربی در کابل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2021
عضو شوید
طالبان از بازگشایی سفارت امارات متحده عربی در کابل خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک، احمدالله وثیق، نماینده طالبان (تحت تحریم های سازمان ملل به دلیل فعالیت های تروریستی) گفت که (امارات متحده عربی) سفارت خود را در کابل، پایتخت افغانستان، بازگشایی کرده است.
وثیق در توییتر نوشت:امارات متحده عربی سفارت خود را در کابل، پایتخت، بازگشایی کرد و پرچم آن کشور را بر فراز آن به اهتزاز درآورد. به گفته این نمایند طالبان، در حال حاضر رابطه خوبی بین امارات و افغانستان وجود دارد که باید تقویت شود.
Sheikh Zayed Bin Sultan Al Nahyan Mosque, Abu Dhabi - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.08.2017
تلاش امارات عربی متحده برای انتقال دفتر سیاسی گروه طالبان به ابوظبی
گفتنی است که در اوایل ماه اوت، طالبان (جنبش طالبان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است) حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان تشدید کردند، در 15 آگست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است.
در دو هفته آخر ماه آگست از فرودگاه کابل که تحت حمایت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند.
در شب 31 آگست، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نزدیک به 20 ساله نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد.
در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان به عنوان وزیر امور خارجه خدمت می کرد و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل بود، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала