روسیه دلیل مشکلات عمده افغانستان را اعلام کرد

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر Здание Министерства иностранных дел РФ
Здание Министерства иностранных дел РФ  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2021
عضو شوید
فرستاده ویژه روسیه در مورد افغانستان گفته است که عدم کمک‌های بشردوستانه در این کشور مشکلات عمده را ایجاد کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، در گفتگو با رسانه روسی، اظهار کرد که وضعیت اقتصادی افغانستان در شرایطی که واشنگتن دارایی‌های مالی این کشور را مسدود کرده و کمک‌های بشردوستانه وعده داده شده توسط جامعه جهانی را بدتر می‌کند.
وی با بیان اینکه وضعیت در افغانستان خراب است گفت: "زمستان درحال نزدیک شدن است، در افغانستان مواد سوخت همیشه کمبود بوده، شماری از مردم حتی پول برای خرید چوب ندارند، آنها برای اینکه گرم باشند بوتل های پلاستیکی را میسوزانند."
ضمیر کابلوف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2021
روسیه: آماده شرکت در پروژه‌های تجاری افغانستان هستیم
وی خاطر نشان کرد که در افغانستان "مشکلات زنجیره‌ای" وجود دارد.
آقای کابلوف گفت: "این تنها مشکلات پیش آمده به خاطر مسدود شدن پول توسط امریکا نیست، بلکه عدم کمک‌های بشردوستانه از سوی غرب است. گزارشاتی در مورد آمادگی برای ریختن پول جدی می‌شنویم، اما قطع ارتباط بانک‌های افغانستان از سیستم سوئیفت باعث می‌شود که نتوان این پول را به نحوی به نیازمندان در افغانستان رساند."
فرستاده ویژه روسیه افزود که کار به جایی کشیده شده است که گزارش‌هایی را درمورد خانواده‌هایی که فرزندان خود را برای زنده ماندن به فروش می‌رسانند، شنیده اند. وی گفت که این یکی از پیامدهای کمک نکردن غرب به مردم افغانستان است.
تاریخ 18 ماه نوامبر سال جاری، طیاره‌های ایل-76 روسیه اولین محموله کمک‌های بشردوستانه روسیه را به وزن بیش از 36 تُن که شامل ارد، روغن و کمپل بود، به افغانستان انتقال دادند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала