موتر برقی اپل با تراشه اختصاصی احتمالاً 2025 معرفی می‌شود

© Photo / iCarApple iCar
Apple iCar - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2021
عضو شوید
اپل فرآیندهای اصلی جهت توسعه چیپ اختصاصی موتر برقی خود را به پایان رسانده و احتمالا سال 2025 شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.
به گزارش اسپوتنیک، دیجیاتو به نقل از بلومبرگ گزارش داد، پروژه موتر برقی اپل که از مدت‌ها شایعاتی درباره آن شنیده می‌شود در طول توسعه خود با مشکلاتی مواجه شده است، اما اکنون به نظر می‌رسد غول فناوری خط مشی پروژه خود را تثبیت کرده است که این امر منجر به تولید اولین موتر برقی خودران اپل تا سال 2025 می‌شود.
طبق گزارش، اپل بسیاری از کارهای اصلی برای توسعه پردازنده جدید را به پایان رسانده که قرار است خط تولید پروژه موتر برقی این شرکت با نام رمزTitan را تامین کند.
ظاهرا این تراشه توسط تیم سیلیکون اپل طراحی شده است و گورمن از آن به عنوان "پیشرفته‌ترین جزء" یاد کرده که تاکنون برای این پروژه توسعه داده شده است. بر اساس این گزارش، ظاهرا غول فناوری مستقر در کوپرتینو آماده می‌شود تا این تراشه را در موترهای آزمایشی خود تست کند و امیدوار است تا موتر ایمن‌ترین نسبت به نمونه‌های تسلا و وایمو تولید کند.
اکنون هدف پروژه تایتان، پس از تغییرات بنیادین متعدد، ایجاد یک موتری خودگردان است که فرمان ندارد. گفته می‌شود فضای داخلی موتر برقی اپل جادار و بزرگ خواهد بود و بیشتر شبیه چیدمان صندلی‌های لیموزینی است که استارتاپ موتر برقی Canoo در نمونه‌های اولیه نشان داده است. همچنین یک نمایشگر لمسی بزرگ مانند آی‌پد در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت که رابط کاربری مشابه iOS را اجرا می‌کند.
Автомобиль Tesla Roadster  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2021
سریعترین موتر برقی "تسلا" به زودی به بازار می‌رود
با این وجود به نظر می‌رسد مدل کسب و کار شرکت اپل هنوز مشخص نشده است. غول فناوری قصد رقابت با شرکت‌های دیگری مانند اوبر، وایمو وLyft را در نظر گرفته است اما گورمن در گزارش خود عنوان می‌کند که "سناریوی محتمل‌تر" این است که اپل موترهای خود را مستقیماً به مشتریان بفروشد.
ظاهرا اپل قصد توسعه کابل چارچ اختصاصی موترهای برقی خود را ندارد. در عوض قصد دارد که موتر خود را با "سیستم چارچ ترکیبی" یا CSS سازگار کند که این امر امکان چارچ موتر را در اکثر ایستگاه‌های چارچ عمومی ممکن می‌کند.
در حالی که از تابستان گزارش‌هایی از همکاری اپل و تویوتا برای ساخت موتر برقی شنیده می‌شد، در نهایت تصمیم بر این شد که اپل تولید موتر برقی را بدون کمک شرکت دیگری پیش ببرد. اکنون به نظر می‌رسد پروژه اپل یک پله دیگر به توسعه نهایی خود نزدیک‌تر شده و باید منتظر جزئیات بیشتری درباره آن باشیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала