Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پیروزی ارزشمند افغانستان برابر اندونزی؛ یک تیر و دو نشان!

© Afghanistan Football Federationافغانستان ۱ - اندونزیا ۰؛ پیروزی شیران خراسان با گل‌ و تعویض طلایی پوپلزی
افغانستان ۱ - اندونزیا ۰؛ پیروزی شیران خراسان با گل‌ و تعویض طلایی پوپلزی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2021
عضو شوید
پیروزی ارزشمند تیم ملی فوتبال افغانستان در کنار اینکه باعث لبخند مردم شد، یک امتیاز مهم نیز برای فدراسیون فوتبال داشت.
به گزارش اسپوتنیک، سه شنبه هفته گذشته، تیم ملی فوتبال افغانستان در یک دیدار رسمی بین المللی در روز فیفا، موفق به شکست اندونزی در آنتالیای ترکیه شد.
این مسابقه نخستین بازی افغانستان پس از سقوط حکومت و آمدن امارت اسلامی بود و برای بسیاری از طرفداران، بلند شدن بیرق و سرود ملی اهمیت فراوانی داشت.
در کنار اینکه مسابقه با تک گل امید پوپلزی 1 بر 0 به سود افغانستان به پایان رسید، در این جدال، هم بیرق های سه رنگ افغانستان توسط هواداران در استادیوم بلند شد و هم سرود ملی نیز قبل از شروع مسابقه نواخته شد.
از همه مهم تر، این برد شیرین بعد از مدت ها تلخ کامی، برای ساعاتی هم که شده، حال و هوای مردم پر غم افغانستان را شاد کرد.
حالا شاگردان انوش با این برد ارزشمند، دو پله نیز در تازه ترین رده بندی فیفا صعود کردند و با توجه به شکست تیم های نزدیک افغانستان در رده بندی فیفا، تیم ملی افغانستان جایگاهش را در پوت سوم رده قرعه کشی مرحله نهایی صعود به جام ملت های آسیا حفظ کرده است.
این در حالیست که اگر تیم ملی در ماه جنوری نیز بتواند بازی تدارکاتی تنظیم و در مقابل حریفش به برتری برسد، میتواند حتی به سبد دوم قرعه کشی نیز صعود کند.
بدون شک حضور افغانستان در سبد دوم قرعه کشی، یعنی پیمودن نیمی از راه صعود به جام ملت های آسیا، زیرا تیم دستگیر در قرعه کشی با تیم های قدر آسیا روبه رو نخواهد شد.
هر چند تا کنون خبر دقیقی از تاریخ قرعه کشی رسانه ای نشده است، اما ظاهرا ماه فبروری زمان قرعه کشی مرحله نهایی صعود به جام ملت های آسیا است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала