صالح: طالبان "گروه بیگانه با مدنیت" به فجیع‌ترین شکل سرنگون خواهند شد

© Photo / FB/Amrullah salehامرالله صالح
امرالله صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2021
عضو شوید
معاون اول رییس جمهور پیشین کشور می‌گوید: طالبان در برخی نقاط حریم خصوصی مردم را نقض کرده‌اند، اما این معتادین اسلحه بدست که هم پولیس، هم سارنوال و هم قاضی اند؛ با مدنیت به فجیع‌ترین شکل آن سرنگون خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح، معاون اول رییس جمهور پیشین کشور، امروز شنبه(29، عقرب) در صفحه رسمی فسبوک‌اش نوشته است که طی 21 سال در مورد خانه‌های شخصی هیچ یک از رهبران طالبان، فلم مستند نساختیم؛ در حالیکه می‌توانستیم اما نخواستیم زنده‌گی خصوصی آنها را به تمسخر بگیریم.
وی افزوده که "ما احترام به کرامت انسانی و حریم خصوصی انسان‌ها داشتیم و داریم. بیاد دارم که یکی از رهبران طالبان را در حالیکه با خانواده اش در سفر بود، دستگیرکردیم؛ اما تاوقتی خانواده اش را در منزل مورد نظر شان جابجا نساخته بودیم، خودش را به زندان انتقال ندادیم. روش متعارف و قانون محور ما به ضعف ما مبدل گشت."
آقای صالح نوشته است: طالب به هیچ قانون و اصول دیروز هم پابند نبود و امروز هم نیست. ضمن چپاول خانه‌ها؛ تحقیر و توهین اعضای خانواده‌های مظنونین و حتا شکنجه‌ی آنها هر روز دوام دارد. در برابر این ظلم و وحشت راهی جز مقاومت نیست. این گروه دست نشانده و ستم پیشه شکست خواهد خورد. حالا نیز در اذهان شکست خورده اند و در بعضی نقاط چنان مصروف چپاول اند که گویی فردایی وجود ندارد.
صالح می‌گوید: یکی از داکتران در نامه‌ی به من نوشته است: "اکثر طالبانی را که تداوی کرده و یا زیر تداوی دارد، معتاد اند و درجه‌ی اعتیاد آنها چنان پیشرفته است که دوای بی‌هوشی یا انستیزی بالای‌شان کار نمی‌کند. این معتادین اسلحه بدست هم پولیس اند، هم سارنوال و هم قاضی.
معاون اول رییس جمهور پیشین کشور در اخیر گفته است که این رژیم دست نشانده و بیگانه با مدنیت به فجیع‌ترین شکل آن سرنگون خواهد شد، مطمین باشید.
این درحالی است که لیندزی گراهام و مایکل والتز؛ دو عضو جمهوری‌خواه کنگره امریکا در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نوشته‌اند که "به هر قیمتی" از شناسایی طالبان باید جلوگیری شود؛ زیرا مشروعیت سازمان ملل زیر پرسش می‌رود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала