طالبان: برجستگی‌های بدن‌ زنان نباید نمایان باشد

© AFP 2023 / Emmanuel DunandЖенщины в бурках во время раздачи продуктов в Кабуле
Женщины в бурках во время раздачи продуктов в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2021
عضو شوید
وزارت ارشاد، حج و اوقاف در رهنمای خطبه‌ی روز جمعه‌ی خود گفته است که هیچ زنی حق تبرج و خودنمایی در انظار مردان را ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت ارشاد، حج و اوقاف گروه طالبان می‌گوید که زنان مسلمان حق دارند از ظاهر آراسته و زیبا بهره‌مند شوند، اما برجستگی‌های بدن‌شان نباید معلوم شود.
این وزارت، روز (پنج‌شنبه، 27 عقرب) در رهنمای خطبه‌ی روز جمعه‌ی خود گفته است که هیچ زنی حق تبرج و خودنمایی در انظار مردان را ندارند.
در رهنمای خطبه‌ی روز جمعه‌ی این وزارت طالبان همچنین آمده است: زنان مسلمان نباید به گونه‌ی لباس بپوشند که برجستگی‌های بدن‌شان قابل تشخیص باشد.
وزارت ارشاد، حج و اوقاف این گروه افزوده است که لباس زنان مسلمان نازک هم نباید باشد تا بدن‌شان نمایان شود.
از سویی هم، این وزارت طالبان پوشاندن صورت زنان را "فرض" خوانده و گفته که رعایت حجاب از "ضایع‌شدن نیروی فکری و کاری جوانان"، به‌عنوان "ستون فقرات جامعه" جلوگیری می‌کند.
طالبان با تسلط بر افغانستان، محدودیت‌های شدید بر زنان در بخش‌های مختلف وضع کرده‌اند. تاکنون در بیشتر نقاط کشور به دختران بالاتر از صنف ششم اجازه‌ی رفتن به مکتب را نداده‌اند.
دیبرا لاینز، نماینده‌ی خاص دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان هم روز (چهارشنبه، 26عقرب) گفت که طالبان از زمان تسلط بر افغانستان، تلاش کرده‌اند تا حقوق زنان و دختران را محدود کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала