طالبان: حقوق سه ماهه کارمندان دولتی یکجا پرداخت می‌شود

© Sputnik / Zakarya Safariپول افغانی
پول افغانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2021
عضو شوید
با گذشت چند ماه از سر کار آمدن طالبان، این گروه از پرداخت 3 ماه حقوق همه کارمندان دولت به صورت یکجا خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، مسوولان وزارت مالیه می گویند که تعادل حقوق کارمندان در این سه ماه در نظر گرفته خواهد شد و نیزمعاشات امتیازی کارمندان دولتی به گونه چشمگیری کاهش یافته است.
ذبیح الله مجاهد، سخنگوی دولت نیز در توئیتر خود نوشت: از امروز حقوق تمام کارمندان در ماه‌های (سنبله، میزان و عقرب) به صورت یکجا پرداخت می‌شود.
وی افزود: در 78 روز کاری سه ماه گذشته 26.915 میلیارد افغانی درآمد کسب کرده و نقدینگی برای پرداخت کارمندان تامین شده است.
در همین حال، احمد ولی حقمل، سخنگوی وزارت مالیه می‌گوید: "در این سال مالی، ماه قوس باقی می‌ماند، وقتی سه ماه حوق را اجرا کردیم بعد از آن ماه قوس را از 15 تا 20 اجرا خواهیم کرد، و وزارت باید استحقاق‌های خود را بیاورند."
وزارت مالیه می گوید که تنها برخی کارمندان وزارت‌های تحصیلات عالی، صحت و اکادمی علوم از امتیازات کدری برخوردار خواهند شد.
ذبیح ‌الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز روز گذشته پس از دیدار نمایندگانی از آلمان و هلند با مقامات ارشد در کابل اعلام کرده بود:‌ "ما از ابتکار آلمان و هلند برای پرداخت حقوق همه کارمندان زن و مرد در بخش‌های آموزشی و بهداشتی استقبال و قدردانی می‌کنیم. به ارائه حقوق و شفافیت کمک خواهد کرد".
در همین حال، پیتر مور، رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اخیرا اعلام کرد: "افغانستان با یک بحران بشردوستانه روبه‌رو است زیرا سازمان‌های امدادی با روش‌های پرداخت حقوق پزشکان، پرستاران و سایرین در محل مبارزه می‌کنند، زیرا در حال حاضر راهی برای انتقال حقوق به حساب‌های بانکی در آنجا وجود ندارد".
همچنین دبورا لیون، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان هفته گذشته طی سخنانی در شورای امنیت هشدار داد: "این کشور در آستانه یک فاجعه انسانی قرار دارد و اقتصاد در حال فروپاشی آن خطر افراط‌گرایی را افزایش می‌دهد. تخمین زده می‌شود که از زمان کنترل طالبان در ماه اوت، اقتصاد این کشور 40 درصد کاهش یافته است".
رهبری طالبان که اخیراً همه معاملات ارز خارجی را ممنوع کرده است، از کنگره ایالات متحده خواسته تحریم‌ها را کاهش دهد و دارایی‌های خارج از کشور افغانستان را آزاد کند تا دولت بتواند به معلمان، پزشکان و سایر کارمندان بخش دولتی پرداخت کند. پس از تسلط طالبان، ایالات متحده نزدیک به 9.5 میلیارد دالر از دارایی‌های بانک مرکزی افغانستان را مسدود و ارسال پول نقد را متوقف کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала