پنتاگون: اگر نیاز باشد حضور خود در خاورمیانه را افزایش خواهیم داد

CC0 / / Здание Пентагона в США
Здание Пентагона в США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2021
عضو شوید
به گزارش اسپوتنیک، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده، روز شنبه (20نوامبر) در نشست امنیتی منامه که اندیشکده مطالعات راهبردی آمریکا میزبان آن بود، درباره استراتژی دفاعی آمریکا در قرن 21 سخنرانی کرد و یادآور شد: وقتی من در سنتکام بودم، ائتلافی متشکل از 60 کشور را تشکیل دادم، من این منطقه را می‌شناسم و کشورم سرمایه‌گذاری عمیقی در اینجا انجام داده است.
وزیر دفاع آمریکا گفت:" ما در این منطقه قدرت بسیار واقعی داریم. ما می توانیم این قدرت را حفظ کنیم و این کار را خواهیم کرد. در صورت لزوم، ما نیروهای بیشتر را مستقر خواهیم کرد و به سرعت این کار را انجام خواهیم داد".
وزیر دفاع آمریکا افزود: شبکه شرکا و متحدانمان در خاورمیانه و دیگر نقاط جهان، یک نیروی عظیم چندجانبه هستند. اصلی‌ترین وظیفه من به عنوان وزیر دفاع آمریکا تعمیق و گسترش این شراکت است.
آستین با اشاره به راهنمای استراتژی دفاعی بایدن اظهار کرد: دیپلماسی وسیله نخست آمریکا برای حل مشکلات است و نیروهای آمریکایی اینجا هستند تا از آن پشتیبانی کنند.
وی توضیح داد: رهبری دیپلماسی و استفاده از همه ابزارهای قدرت ملی، مرکز استراتژی جدید دفاع ملی ما است که وزارت دفاع، حول آن کار می‌کند.
Министр обороны США Ллойд Остин во время пресс-конференции в Пентагоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2021
پنتاگون: چگونگی روابط آینده آمریکا با دولت جدید افغانستان هنوز مشخص نیست
رئیس پنتاگون به استراتژی این وزارت خانه در خاورمیانه اشاره کرد و آن را همکاری با متحدان در بازدارندگی تهاجم‌های فضا و فضای سایبری، هوا و دریا نامید.
وی با این ادعا که آمریکا به امنیت قوی و مطمئن خاورمیانه متعهد است، بدون اشاره به اقدامات بی ثبات کننده کشورش در خاورمیانه و افغانستان و ایجاد زمینه ظهور تروریست های داعش در سوریه و عراق و حمایت پنهان و آشکار از این گروه تروریستی، ماموریت نهایی وزارت خانه تحت امرش را حمایت از دیپلماسی، مهار درگیری و دفاع از منافع حیاتی آمریکا خواند و افزود اگر مجبور شویم که تهاجمی رفتار کنیم، این کار را انجام خواهیم داد و قاطعانه پیروز خواهیم شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала