استقبال گروه طالبان از سخنان جانسون

© @https://twitter.comذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2021
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان در واکنش به سخنان نخست وزیر انگلیس درباره تعامل با این گروه استقبال کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در واکنش به سخنان بوریس جانسون در تویترش نوشت: امارت اسلامی از آن موقف بریتانیا ستایش می نماید که گفته است باید با امارت اسلامی تعامل صورت گیرد.

در ادامه سخنگوی گروه طالبان نوشته است، که امارت اسلامی بشمول بریتانیا از تعامل مشروع با همه کشور حمایت می‌کند و خود را با همه تعهدات ملتزم می داند.
بوریس جانسون: عملکرد طالبان را دیده، قضاوت خواهیم کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.09.2021
بوریس جانسون: عملکرد طالبان را دیده، قضاوت خواهیم کرد
واکنش طالبان در حالی بیان می شود، که جانسون در پنجشنبه گذشته با اشاره به این‌که گروه طالبان در افغانستان از قدرت و پایگاه اجتماعی برخوردار است، تصریح کرد که لندن باید با این گروه، راه تعامل را در پیش بگیرد.
جانسون در سخنانی در مجلس گفت: ما باید موضع خود را برای مقامات طالبان روشن کنیم که ما از آنها انتظار داریم با زنان عادلانه و برابر رفتار کنند. ما باید با طالبان تعامل داشته باشیم. من بشدت بر این عقیده بودم که وقتی کابل سقوط کرد و حکومت در این کشور را تغییر دادیم، هیچ فایده ای ندارد که انگلیس فقط در حاشیه بایستد و با طالبان تعامل نکند.
گفتنی است اگرچه تا کنون برخی کشورهای جهان از بهبود روابط و ایجاد تفاهم با طالبان خبر داده اند، اما هیچ کشوری حکومت کنونی افغانستان را به رسمیت نشناخته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала