جنرال ارشد نیروی فضایی: امریکا از روسیه عقب مانده است

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Испытания крылатой ракеты с ядерным двигателем «Буревестник». Архивное фото
Испытания крылатой ракеты с ядерным двигателем «Буревестник». Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2021
عضو شوید
جنرال امریکایی طی سخنانی در کنفرانس امنیت بین‌الملل در کانادا اعلام کرد که ایالات متحده امریکا در زمینه فناوری فراصوت، بسیار از روسیه و چین عقب تر است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از پولیتیکو، جنرال «دیوید تامپسون» معاون بخش عملیات های فضایی ارتش امریکا روز شنبه اذعان کرد که ایالات متحده باید به سرعت عقب ماندگی اش در زمینه قابلیت های فراصوت را به اندازه قابلیت‌های پکن و مسکو برساند.
این جنرال امریکایی طی سخنانی در همایش بین‌المللی امنیت در شهر «هالیفکس» در کانادا در این رابطه گفت: ما به اندازه چینی ها و یا روس ها در رابطه با برنامه های فراصوت، پیشرفته نیستیم.
تامپسون پس از اظهارات عمومی اش در این همایش گفت که نیروی فضایی امریکا در حال کار کردن بر روی این مسئله است که به چه نوع ماهواره هایی برای ردیابی راکت های فراصوت نیاز دارد.
وی در ادامه با اشاره به ضعف امریکا در این زمینه افزود: این مسئله چالشی جدید است، اما به این صورت هم نیست که پاسخی برایش نداشته باشیم و ما فقط باید آن را درک کرده، به طور کامل طراحی اش کنیم و بعد آن را به پرواز دربیاوریم.
تامپسون در ادامه گفت در حالی که هیچ جدول زمانی برای وقتی که این ماهواره‌های جدید می‌توانند وارد مدار شوند، وجود ندارد، "ما به سرعت در حال تغییر رویکرد و جدول زمانی هستیم".
همچنین آدمیرال «جان آکویلینو» فرمانده ناوگان «ایندوپاسیفیک» امریکا در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه همایش مذکور، مدعی شد: برای کسی جای تعجب نیست که چین در حال توسعه قابلیت هایی است که متحدان و شرکای همفکر آن را منفی ارزیابی می کنند.
ماکس-21 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2021
امریکا به برتری طیاره شکاری Checkmate روسی اعتراف کرد
راکت‌های فراصوت با سرعتی حداقل پنج برابر سرعت صوت پرواز می‌کنند، اما توانایی آنها برای سر خوردن روی جو در حالی که با چنین سرعت بالایی تغییر جهت می دهند، ردیابی و انهدام آنها را با رادارهای موجود عملا غیرممکن می‌کند.
چندی پیش روسیه پرتاب راکت فراصوت «زیرکن» را از زیر دریایی هسته‌ای خود و قبل از آن نیز از کشتی‌های نیروی دریایی اش، با موفقیت آزمایش کرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала