روسیه بیش از 200 شهروند کشورهای مختلف را از کابل خارج کرد

© Sputnik / The Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Военно-транспортный самолет ВКС России Ил-76 МД с медицинским оборудованием
Военно-транспортный самолет ВКС России Ил-76 МД с медицинским оборудованием - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2021
عضو شوید
سه هواپیمای نیروی هوافضای روسیه بیش از 200 شهروند کشورهای مختلف را از کابل خارج کردند.
به گزارش اسپوتنیک، سه فروند هواپیمای ایل-76 نیروی هوافضای روسیه طی روز پنجشنبه 18 نوامبر در مجموع بیش از 200 شهروند روسیه، بلاروس، ارمنستان، اوکراین و افغانستان را از کابل خارج کردند.
این دومین عملیات تخلیه از افغانستان به شمار می رود و اولین عملیات انتقال شهروندان در پایان آگست ماه انجام شد.
بار اول حدود 400 شهروند روسیه، بلاروس، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان از افغانستان خارج شدند. پرواز دوم سه ماه بعد سازماندهی شد.
ماموریت محرم: صحنه های تخلیه کارمندان سفارت روسیه از افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.01.2020
ماموریت محرم: صحنه های تخلیه کارمندان سفارت روسیه از افغانستان
پیش از این افراد تخلیه شده اندکی قبل از تصرف کابل توسط طالبان (گروه تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است) برای دیدار با خویشاوندان خود به افغانستان آمدند و برای چندین ماه گیر افتاده بودند. بسیاری از افغان ها بیش از ده سال است که در روسیه زندگی می کنند، خانواده و شغل در این کشور دارند.
شایان ذکر است که در تاریخ 15 اگست، طالبان (گروه ممنوع در روسیه) وارد کابل شدند و کنترول ارگ ریاست‌جمهوری را در دست گرفتند. اشرف غنی قبل از ورود گروه طالبان به کابل، افغانستان را ترک و در پیامی اعلام کرد برای جلوگیری از خونریزی کشور را ترک می‌کند. این تغییر قدرت منجر شد تا هزاران افغان برای فرار از این کشور از ترس حملات تلافی جویانه طالبان تلاش کنند و همین اوضاع میدان هوایی بین‌المللی کابل را بحرانی تر کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала