سهام اپل با عبور از مرز 160 دالر رکورد شکنی کرد

© Flickr / Andy Apple Store
 Apple Store - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2021
عضو شوید
مدت‌هاست گزارش‌ها از ورود اپل به دنیای موترهای برقی خبر می‌دهند، اما انتشار گزارشی مبنی بر تسریع در فرایند توسعه اپل کار و عرضه احتمالی آن در سال 2025، باعث افزایش ارزش سهام کوپرتینویی‌ها شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، سهام اپل با افزایش 1.7 درصدی در روز جمعه، به ارزش 160.55 دالری دست پیدا کرد و توانست با عبور از مایکروسافت، دوباره باارزش‌ترین کمپانی جهان شود.
دلیل اصلی افزایش ارزش سهام اپل مربوط به گزارش اخیر بلومبرگ می‌شود که از عرضه اپل کار در سال 2025 خبر می‌دهد. کوپرتینویی‌ها وارد بازاری خواهند شد که شرکت‌های زیادی در آن حضور دارند و البته تسلا در آن حکمرانی می‌کند. در کنار تسلا، شرکت‌های دیگری مانند لوسید موتورز و ریویان به تازگی وارد چنین بازاری شده‌اند.
با توجه به ارزش بازار موترهای برقی و رشدی که در سال‌های آینده پیدا می‌کند، موترسازان مطرح قدیمی مانند دایملر و فولکس واگن سرمایه‌گذاری در موترهای برقی را افزایش داده‌اند. بنابراین سرمایه‌گذاران به آینده این بازار خوشبین هستند و به همین دلیل ارزش سهام اپل با افزایش 1.7 درصدی رکوردشکنی کرده است. رکوردشکنی سهام باعث شده دوباره اپل باارزش‌ترین کمپانی جهان شود.
چندین هفته پیش مایکروسافت توانست با عبور از اپل و با ارزش بازار 2.49 تریلیون دالر، ارزشمندترین کمپانی جهان شود. اما حالا اپل با رکوردشکنی ارزش سهامش توانسته یکبار دیگر باارزش‌ترین کمپانی جهان شود. کوپرتینویی‌ها با قیمت سهام 160.55 دالر حالا ارزش بازار برابر 2.634 تریلیون دالر دارند در حالی که ارزش بازار مایکروسافت به 2.576 تریلیون دالر می‌رسد.
Apple iCar - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2021
موتر برقی اپل با تراشه اختصاصی احتمالاً 2025 معرفی می‌شود
طبق پیش‌بینی برخی تحلیلگران، عرضه موتر برقی اپل می‌تواند این بازار را دستخوش تغییرات زیادی کند. این موتر که گفته می‌شود در سال 2025 از راه می‌رسد، خودران خواهد بود تا بالاتر از رقبایش قرار بگیرد. البته شرکت‌های دیگر از جمله تسلا تا سال 2025 بیکار نخواهند بود و احتمالا شاهد رقابت شدیدی در سال‌های پیش رو خواهیم بود، رقابتی که احتمالا باعث می‌شود تسلا دیگر باارزش‌ترین موترساز جهان نباشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала