وزیر دفاع امریکا: تحت هر شرایطی مبارزه علیه تروریسم را در افغانستان ادامه می‌دهیم‬

© AP Photo / J. Scott ApplewhiteГенерал армии США Ллойд Джеймс Остин III
Генерал армии США Ллойд Джеймс Остин III - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2021
عضو شوید
لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده امریکا روز گذشته (شنبه، 29 عقرب) در یک نشست امنیتی در بحرین گفته است که با وجود بیرون شدن از افغانستان، امریکا هنوز متعهد است تا مبارزه علیه تروریسم را در افغانستان ادامه دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج نیوز، آقای آستین گفته: "با وجود این‌که از افغانستان خارج شدیم، اما مبارزه با تروریسم را در آنجا ادامه می‌دهیم".
به گفته وی، مقابله با تروریسم در افغانستان، چه القاعده و چه داعش (گروه‌های تروریستی ممنوع در روسیه) نیاز به همکاری‌ دارد.
این در حالی‌ست که با روی ‌کار آمدن حکومت طالبان در افغانستان، کشور‌های جهان به‌ویژه کشور‌های منطقه از نفوذ گروه داعش در افغانستان نگران‌اند و بر مبارزه علیه این گروه تاکید دارند. از این میان کشور‌های هم‌سایه هم‌چون تاجیکستان، اوزبیکستان، قزاقستان و ترکمنستان با نگرانی از نفوذ گروه‌های اسلام‌گرا به کشور‌شان سرحدات خود را با افغانستان مجهز با نیروهای نظامی کرده‌اند.
گروه تروریستی داعش شاخه خراسان، در کم‌تر از سه ماه حکومت طالبان چندین حملۀ مرگبار بر ولایت‌های افغانستان انجام داده است که ده‌ها افراد ملکی و غیر نظامی کشته و زخمی‌ شدند.
Министр обороны США Ллойд Остин во время пресс-конференции в Пентагоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2021
پنتاگون: چگونگی روابط آینده آمریکا با دولت جدید افغانستان هنوز مشخص نیست
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала