کرملین به هدیه باغچه‌لی به اردوغان درباره نقشه "جهان ترک" واکنش نشان داد

© Photo / MHP_Bilgiکرملین به هدیه باغچه‌لی به اردوغان درباره نقشه "جهان ترک" واکنش نشان داد
کرملین به هدیه باغچه‌لی به اردوغان درباره نقشه جهان ترک واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2021
عضو شوید
"دولت باغچه لی" رهبر حزب حرکت ناسیونالیست ترکیه، نقشه‌ای را تحت عنوان "جهان ترک" به رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه هدیه داد که در آن بخشی از خاک روسیه را به قلمروهای ترکیه ملحق کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نسبت به هدیه رهبر حزب حرکت ناسیونالیست ترکیه به رئیس‌جمهور اردوغان درباره نقشه "جهان ترک" گفت: شرکای ترک روسیه در حال توسعه ایده اتحاد ترک‌ها هستند که طبیعی است، اما کرملین متاسف است که روی نقشه جهان ترک، مرکز آن با ستاره سرخ بزرگ نشان داده نشده است که از لحاظ تاریخی آلتای در قلمرو فدراسیون روسیه واقع شده است.
پسکوف در برنامه تلویزیونی "مسکو کرملین پوتین" در شبکه "روسیه 1" گفت: شرکای ترک ما ایده اتحاد ترک‌ها را پشتیبانی می‌کنند، این طبیعی است. من تنها چیزی که برایش متاسفم این است که روی نقشه جهان ترک، مرکز آن با ستاره سرخ بزرگ نشان داده نشده است. مرکز جهان ترک در ترکیه نه، بلکه در آلتای فدراسیون روسیه واقع است، این مکان مقدس ریشه برای هر ترک است. این چیزی است که من به‌عنوان یک ترک شناس می‌گویم.
Лидер турецких националистов подарил Эрдогану карту тюркского мира с Сибирью - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.11.2021
هدیه رهبر حزب حرکت ملی ترکیه به رئیس‌جمهور اردوغان چه بود + عکس
"دولت باغچه لی" رهبر حزب حرکت ناسیونالیست ترکیه در اقدامی جنجالی، نقشه‌ای را تحت عنوان نقشه "جهان ترک" به رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه هدیه داد که در آن بخش‌هایی از سیبری روسیه، بالکان، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، ازبیکستان، منطقه خودمختار اویغور سین کیانگ چین و بخشی از قلمرو ایران و عراق را به قلمروهای ترکیه ملحق کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала