صلیب سرخ معاش کارمندان بهداشتی و خدماتی را می‌پردازد

© AP Photo / Musadeq SadeqOn Monday, a group of unidentified armed men stopped two vehicles with ICRC staff members traveling from the city of Mazar-e-Sharif to Kunduz and took one of the employees.
On Monday, a group of unidentified armed men stopped two vehicles with ICRC staff members traveling from the city of Mazar-e-Sharif to Kunduz and took one of the employees. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2021
عضو شوید
رییس اجرایی سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از اوضاع بد خدمات بهداشتی، از ارایه کمک‌ها به این سازمان به نهاد‌های بهداشتی افغانستان خبر می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، سازمان بین المللی صلیب سرخ می‌گوید که در تفاهم با مقام‌های طالبان، معاش کارمندان بهداشتی و خدماتی را به گونه مستقیم و بدون دخالت مقام‌های حکومتی پرداخت می‌کند.
پیتر ماوریر، رییس سازمان بین المللی صلیب سرخ گفت: "ما با مقام‌های طالبان در وزارت صحت عامه توافق کردیم که پول نقد به شفاخانه‌ها مستقیما از سوی این سازمان انتقال داده می‌شود نه از سوی مقام‌های طالبان، و همچنان ما با موسسه‌های امداد رسان نیز تفاهم کرده ایم که ما همچون یک نهاد مستقل، معاشات کارمندان را پرداخت نماییم. باید فراموش نکنیم که شماری بیشتر کارمندان بخش صحی، کارمندان بخش آب و برق، همان کارمندان سابق استند. تغییر فقط در رهبریت به وجود آمده است نه در مردم و کارمندان."
در همین حال، رییس اجرایی سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی از اوضاع بد خدمات بهداشتی، از ارایه کمک‌ها به این سازمان به نهاد‌های بهداشتی افغانستان خبر می‌دهد.
سیما سامی باهوس، رییس اجرایی زنان سازمان ملل متحد گفت: "ما با شماری از سازمان‌های غیر دولتی در رسانیدن کمک‌های نجات دهنده که شامل بسته‌های صحی برای مادران نیز می‌باشند کار می‌کنیم. ما مراکز خدماتی نیز داریم که شماری از آنان باز و شماری دیگر مسدود اند، و برای نجات یافته‌گان از خشونت در برابر زنان و دختران، خدمات ارایه می‌کنیم و تلاش داریم تا جلو این خشونت‌ها را بگیریم."
با این حال وزارت مالیه می‌گوید که هیچ گونه کمک‌های مشروط به افغانستان را نمی‌پذیرد.
احمد ولی حقمل، سخنگوی وزارت مالیه گفت: "وعده‌های شده است که می‌گویند ما کوشش می‌کنیم تا معاشات کارمندان را پرداخت کنیم، اما تاحال انجام نیافته است، ولی کمک‌های مشروط شده را ما قبول نداریم."
از سویی هم، شماری از داکتران از این اقدام سازمان بین المللی صلیب سرخ استقبال می‌کنند و انتظار دارند که برنامه‌های شان هر چه زودتر عملی شوند.
ویدا حبیبی، مسوول نظارت صحت عامه گفت: "مدت سه ماه می‌شود که معاش خود را بدست نیاوردیم، و از تمام نهاد‌های که مسوول استند خواهش می‌کنیم که روند توزیع که می‌خواهند را تطبیق شود سرعت بخشند."
محمد اکرم کریمی، داکتر گفت: "در این شرایط بحرانی اقدام صلیب سرخ که پرداخت معاشات کارمندان پرسونل را به عهده گرفته است قلبا ستایش می‌کنیم، و امیدوار هستیم تا این اقدام شان را به زودترین فرصت جنبه عملی بخشند."
این در حالیست که چندی پیش وزارت صحت کشور از قطع کمک‌های بانک جهانی و اتحادیه اروپا ابراز نگرانی کرد و گفته بود که بیش از 34 شفاخانه در ولایت‌های گونه‌گون افغانستان به علت نرسیدن کمک‌ها مسدود شده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала