طالبان به رسانه ها: از پخش سریال های که در آن زنان نقش بازی می کنند، خودداری کنید

© Photo / Hasiba.Aطالبان وزارت امور زنان را به وزارت «امر به معروف و نهی از منکر» تغییر دادند
طالبان وزارت امور زنان را به وزارت «امر به معروف و نهی از منکر» تغییر دادند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2021
عضو شوید
وزارت امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان به رسانه ها گفته است، که از پخش سریال‌های که زنان در آن نقش بازی‌ کرده‌اند خود داری کنند.

به گزارش اسپوتنیک، بر اساس اطلاعیه‌ای وزارت امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان، رسانه‌های تلویزیونی نباید فلم‌ها و سریال‌های را نشر کنند که خلاف اصول شرعی و ارزش‌های افغانستانی باشد.

در همین حال این وزارت افزوده است، که نشر فلم‌های داخلی و خارجی که در آن فرهنگ و رسم‌های بی‌گانه‌گان بازتاب می‌یابد و باعث بد اخلاقی در اجتماع می‌شود، نباید نشر شود.
در ماده‌ی دیگر این دستور آمده است، که برنامه‌های تفریحی تلویزیون‌ها نباید به گونه‌ای تهیه شود که در آن به کسی تحقیر و اهانت شده باشد. در همین‌حال، نشر سریال‌های که در آن به شعایر دینی یا کرامت انسانی اهانت شده باشد، منع شده است.
بر پایه این اعلامیه، رسانه‌ها دیگر حق پخش و نشر سریال‌های که زنان در آن نقش بازی‌کرده باشند را ندارند. هم‌چنان نشر فلم‌ها و سریال‌های که خلاف شرعیت اسلامی باشد ممنوع اعلام شده است.
بر اساس قانون جدید طالبان، مجری‌های زن باید حجاب اسلامی را رعایت کنند و از حضور در برنامه‌های طنزی خود داری کنند. در ضمن، طالبان نشر سریال‌هایی که در آن نقش پیامبران و صحابه‌‌ی پیامبر اسلام تمثیل شده باشد مطلق حرام و ممنوع اعلام کرده‌اند.
این در حالی‌ست، که طالبان در این دستور هشت ماده‌ی خود در مورد هیچ یک از این گفته‌ها وضاحت بیش‌تر نداده‌اند. اما رسانه‌های افغانستان در دو دهه‌ی گذشته بیش‌ترین پخش و نشر‌های شان برنامه‌های طنزی، سریال‌های ترکی و هندی بوده است که اکنون طالبان نشر آن را ممنون اعلام کرده‌اند.
رسانه: طالبان اجرای موسیقی زنده را در مراسم عروسی ممنوع کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
رسانه: طالبان اجرای موسیقی زنده را در مراسم عروسی ممنوع کردند
در همین حال، برخی اسلام شناسان می گویند، که اسلام طالبانی ازاسلام پیامبر اسلام، اسلامتر است.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در دوره‌ ای حکومت گذشته‌ اش نیز نشرات تلویزیون‌ها را در افغانستان به گونه‌ی کامل ممنوع اعلام کرده بودند و محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ی بر علیه‌ی زنان و دختران وضع کرده و آنان را از حق آموزش و تعلیم محروم کرده بودند.
در همین‌حال، با گذشت بیش‌تر از سه ماه تاکنون هیچ کشوری حکومت طالبان را بر رسمیت نشناخته است و هم‌کاری با این رژیم را مشروط به عمل‌کرد و تغییر رفتار شان در مقابل زنان گفته‌اند، مشروط که تاکنون طالبان نتوانسته‌اند بر آن عمل کنند.
در اوایل ماه اگوست، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 اگوست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. در دو هفته آخر ماه اگوست از فرودگاه کابل که تحت حمایت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغانستانی هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند. در شب 31 اگوست، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نزدیک به 20 ساله نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد. در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت موقت افغانستان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان به عنوان وزیر امور خارجه خدمت می کرد و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل بود، اعلام شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала