Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

افشاگری بلاتر؛ دخالت سارکوزی به اهدای جام‌های جهانی

© AP PhotoFIFA President Sepp Blatter announces Qatar to host the 2022 soccer World Cup in Zurich, Switzerland
FIFA President Sepp Blatter announces Qatar to host the 2022 soccer World Cup in Zurich, Switzerland - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2021
عضو شوید
جوزپ بلاتر رئیس سابق فیفا فاش کرد که بدون دخالت سارکوزی در آخرین لحظات، قطر جام جهانی را برنده نمی‌شد.
به گزارش اسپوتنیک؛ جوزپ بلاتر رئیس سابق فیفا انتساب جام جهانی 2022 توسط قطر را "اشتباه بزرگ" دانست و نیکلا سارکوزی رئیس‌جمهور سابق فرانسه کسی بود که برای رسیدن به این رقابت مداخله کرد.

بلاتر در مصاحبه‌ای که امروز یکشنبه در نسخه آنلاین روزنامه فرانسوی لوموند منتشر شد، گفت: "از پیروزی قطر ناامید شدم."

بلاتر که چهار روز پس از انتخاب مجدد به عنوان رئیس فیفا در 2 جون 2015 به دلیل یک رسوایی فساد مجبور به استعفا شد، معتقد است که سارکوزی میشل پلاتینی رئیس وقت یوفا را متقاعد کرد که از او حمایت کند. آنها تا آن مرحله توافق کرده بودند. به این موضوع اضافه شد که در آن مناسبت دو جام جهانی به یک ضربه نسبت داده شد، جام جهانی 2018 که به روسیه - که اسپانیا و پرتگال نیز در یک نامزدی مشترک انتخاب شدند - و جام جهانی 2022 که مورد نظر آن بود، افتاد. ایالات متحده اما قطر بالاخره ماند.
بلاتر خاطرنشان کرد که سوالات زیادی در مورد جام جهانی قطر وجود دارد، مانند وسعت کشور یا تاریخ برگزاری مسابقات، زیرا در تابستان بسیار گرم است.

وی گفت: فکر می‌کردم این همه خطر موافقت اصولی ما را برای نسبت دادن دو جام جهانی به روسیه و آمریکا به خطر نمی‌اندازد. اما مداخله سارکوزی به گفته رئیس سابق فیفا، که بدون اینکه مستقیماً کسی را متهم کند، رد نمی‌کند مداخله سارکوزی "همه چیز را تغییر داد."

بلاتر که معتقد است تحقیقاتی که فیفا برای کشف آن آغاز کرده است، "به اندازه کافی دقیق" نبوده است، گفت: "در تصمیماتی به مهمی مانند انتساب یک جام جهانی، ممکن است پول در گردش باشد و کسی آن را در جیب خود بگذارد."

رئیس سابق فیفا که این حمایت را به خرید پاریسن‌جرمن توسط صندوق مستقل امارات و فعالیت‌های اقتصادی عمده بین قطر مرتبط می‌داند، گفت: "بدون دخالت لحظه آخری سارکوزی در مورد پلاتینی، قطر هرگز جام جهانی را نداشت."

وی با بیان این‌که برای اولین بار است که یک مداخله سیاسی یک تصمیم بزرگ در فوتبال را تغییر می‌دهد، گفت: "در سطح اجتماعی و اقلیمی، دادن جام جهانی به قطر اشتباه بزرگی بود."

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала