چه وقت کودکان شروع به درک طنز می کنند

© REUTERS / Saeed Ali AchakzaiАфганцы в импровизированном лагере возле железнодорожной станции в Чамане, Пакистан
Афганцы в импровизированном лагере возле железнодорожной станции в Чамане, Пакистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2021
عضو شوید
دانشمندان بعد از یک سلسله تحقیقات دریافتند که از چه سنی کودکان می توانند طنز را درک کنند.
به گزارش اسپوتنیک، یک تیم بین المللی از دانشمندان متوجه شده اند که کودکان زیر چهار سال چگونه به طنز واکنش نشان می دهند. معلوم شد که در هر مرحله جدید از رشد، آنها با چیزهای مختلف سرگرم می شوند.
دانشمندان اولین سن را که در آن برخی از کودکان می توانند طنز را درک کنند، نام برده اند
دانشمندان دانشگاه های بریستول، شفیلد (بریتانیا) و ورمونت شمالی (ایالات متحده امریکا) تصمیم گرفتند تا دریابند که بچه ها از چه سن شروع به درک شوخ طبعی می کنند و به صداها و حرکات خنده دار پاسخ می دهند. این کار در مجله Behavior Research Methods منتشر شد.
Опасность проблемы недоедания для афганских детей - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2021
سوء تغذیه و خطرات آن برای کودکان افغان
این مطالعه شامل والدین 671 کودک 0 ماهه تا 3.9 ساله بود که در بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و کانادا زندگی می کردند. تیمی از دانشمندان نظرسنجی ویژه ای را برای تعیین رشد حس شوخ طبعی در کودکان در سنین پایین جمع آوری کردند - این شامل 20 سوال بود که والدین بچه ها به آنها پاسخ دادند.
معلوم شد، اولین سن که در آن کودکان می توانند طنز را درک کنند یک ماه است. با این حال ، همه افراد به روش های مختلفی رشد می کنند ، بنابراین 50% از کودکانی که والدین آنها در نظرسنجی شرکت کردند فقط تا دو ماه و نیمی دیگر - اصلاً تا 11 ماهگی توانستند به چنین شاخص هایی دست یابند.
کودکان نوپا (کودکان 1-1.5 تا 3-4 سال) نیز در مطالعه شرکت کردند. در نتیجه دانشمندان توانستند 21 نوع طنز را در آنها بیابند که هر کدام بسته به سن مورد استفاده قرار می گرفت. به عنوان مثال، کودکان زیر یک سال بیشتر در حین بازی مخفی و قلقلک می خندیدند. آنها همچنین با حالات خنده دار صورت، صداها و دیگر هجوم ها سرگرم می شدند - یعنی آنها بیشتر جذب اشکال فیزیکی، دیداری و شنیداری شوخ طبعی می شدند.
نماینده فیلیپین در نمایش لباس های ملی در کنکور زیبایی ملکه شایسته جهان - 2018 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2020
داستان دخترک گدا که ناگهان میلیونر شد+عکسها
بچه‌های یک ساله قبلاً می‌توانستند از چندین نوع شوخ طبعی قدردانی کنند، که شامل دریافت واکنش‌های افراد دیگر نیز می‌شد: به عنوان مثال، تمسخر، درآوردن لباس، ارعاب، موضوعات تابو (مثلاً مربوط به توالت)، رفتار تقلیدی.
شوخ طبعی کودکان دو ساله حتی پیچیده تر بود و شامل رشد گفتار بود: به طور مثال، بازی با مفاهیم و کلمات بی معنی. علاوه بر این، محققان خاطرنشان کردند که کودکان در این سن توانایی پستی دارند، زیرا آنها از تمسخر دیگران و شوخ طبعی پرخاشگرانه (مثلاً تلنگر زدن) قدردانی می کنند. اما کودکان سه ساله اغلب ترجیح می دهند با قوانین اجتماعی بازی کنند: مثلاً کلمات زشت را برای خنده بیان کنند. آنها همچنین توانایی درک جناس را نشان دادند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала