کارشناس: در نشست مجازی پوتین و بایدن نباید منتظر پیشرفت بود

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин и президент США Джо Байден во время встречи в Женеве
Президент РФ Владимир Путин и президент США Джо Байден во время встречи в Женеве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2021
عضو شوید
یک کارشناس مسایل سیاسی هدف از دیدار مجازی روسای جمهور روسیه و ایالات متحده را مورد بررسی قرار داده است.
به گزارش اسپوتنیک، ادوارد لوزانسکی رئیس دانشگاه آمریکایی در مسکو دز اظهاراتی بیان داشت که ولادیمیر پوتین و جو بایدن، روسای جمهور روسیه و ایالات متحده، در طول نشست آنلاین آتی، نتایج توافقات حاصل شده در نشست گذشته ماه جون در ژنو را با هم هماهنگ خواهند ساخت.
به گفته وی، تمام اطلاعات مثبت در مورد مذاکرات راجع به ثبات استراتژیک، امنیت هسته ای و سایبری و همچنین فضایی که پس از نشست روسای جمهور در سوئیس رخ داد، عمدتاً به ابتکار مسکو مورد بحث قرار گرفتند.
لوزانسکی گفت: "مقامات کاخ سفید عجله ای برای تبلیغ مثبت در این خصوص نشان نداد و این به دلیل احساسات جنگ طلبانه در کنگره است که در آن هرگونه اشاره به بهبود روابط با روسیه به عنوان خیانت به منافع ایالات متحده تلقی می شود."
علاوه بر این، به گفته این کارشناس مسائل سیاسی، اغلب در مورد اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان اتفاق نظر وجود دارد، حتی اگر دلیل آن دور از ذهن باشد یا ربطی به مسکو نداشته باشد.
تحقیقات مداوم در مورد روابط بین مسکو و رئیس جمهور سابق ایالات متحده، دونالد ترامپ نیز این "آتش" را فروزانتر می‌سازد.وی گفت: با توجه به موارد فوق، متأسفانه نباید روی هیچ پیشرفتی برای بهبود روابط روسیه و ایالات متحده حساب کرد.
گفتنی است، پیشتر مقامات ارشد در مسکو اعلام کردند ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه و بایدن رییس جمهوری آمریکا احتمالا پیش از پایان سال میلادی جاری با یکدیگر دیدار خواهند کرد.
"دیمیتری پسکوف" سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که ترجیح این است که دیدار پوتین و بایدن به صورت ویدئویی انجام شود اما همه چیز بستگی به تصمیم روسای جمهور دو کشور دارد. وی افزود: هنوز زمان دقیق این دیدار نیز مشخص نیست شاید تا آخر سال جاری میلادی برگزار شود و شاید نیز به اوایل سال 2022 موکول شود.
ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا در اجلاس ماه جون در ژنو توافق کردند که مذاکرات درباره ثبات راهبردی بین دو کشور (مسائل مربوط به استقرار تسلیحات راهبردی و موشک‌های هسته‌ای) بین دو کشور ازسرگرفته شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала