خواست چین برای لغو تحریم‌های یکجانبه از افغانستان

CC BY-SA 3.0 / 武舒 / 亮起景观灯的外交部大楼Здание МИД Китая в Пекине
Здание МИД Китая в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2021
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن ابراز نگرانی درباره وضعیت مردم افغانستان، خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه علیه این کشور و آزادی دارایی‌های مسدود شده افغانستان شد.
به گزارش اسپوتنیک،ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (دوشنبه) خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه جامعه‌ بین‌الملل از افغانستان و آزادی دارایی‌های خارجی این کشور شد.
روزنامه "گلوبال تایمز" چین گزارش کرد، لیجیان با ابراز نگرانی از وضعیت مردم افغانستان که تحت تأثیر تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفته‌اند، گفت: "این تحریم‌ها در حال تنبیه تمامی مردم افغانستان است و بحران انسانی در این کشور را تشدید می‌کند".
وی سپس ادامه داد که تحریم‌های یکجانبه علیه افغانستان می‌بایست لغو شود و دارایی‌های مسدود شده این کشور در خارج از افغانستان باید آزاد شود.
سخنگوی وزارت خارجه چین در حالی چنین درخواستی را مطرح کرده است که "پیتر مایرر" رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ درباره اوضاع افغانستان اخیراً در گفت‌وگو با خبرگزاری آمریکایی "آسوشیتدپرس" تصریح کرد که افغانستان به شدت با کمبود نقدینگی مواجه است.
وی توضیح داد: "افغانستان به دلیل تحریم‌ها با کمبود پول نقد مواجه بوده و در حال حاضر برای پرداخت حقوق کارکنان این کشور پول نقد موجود نیست".
رئیس صلیب سرخ همچنین با بیان این که اگر خشکسالی بروی تولید غذا تأثیر گذشته و فروپاشی اقتصادی ادامه یابد، افغانستان به سمت بحران انسانی حرکت خواهد کرد، گفت: اما مهمترین بحران در حال حاضر نبود پول نقد برای پرداخت پول کارمندان افغان است.
طبق گزارش آسوشیتدپرس، اقتصاد افغانستان به کمک‌های خارجی وابسته بوده و با فروپاشی دولت گذشته بسیاری از بخش‌های اقتصادی این کشور در آستانه فروپاشی قرار دارد.
از طرف دیگرف‌ "امیرخان متقی" سرپرست وزارت خارجه افغانستان نیز اخیراً به آمریکا و کشورهای اروپایی هشدار داد که تلاش برای تضعیف دولت طالبان از طریق تشدید تحریم‌ها علیه افغانستان بر امنیت جهانی تأثیر منفی خواهد گذاشت و ممکن است باعث ایجاد موجی از مهاجرت شود
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала