غافلگیری آمریکا از آزمایش موشک مافوق صوت چین

© AP Photo / Andy WongСтарт ракеты-носителя "Чанчжэн-2F" c космодрома Цзюцюань, КНР. Архивное фото
Старт ракеты-носителя Чанчжэн-2F c космодрома Цзюцюань, КНР. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2021
عضو شوید
یک مقام نظامی آمریکا اعتراف نموده که اقدام چین در تابستان برای آزمایش یک موشک مافوق صوت این کشور را غافلگیر نموده و نگرانی های را در مورد توانمندی نظامی پکن به وجود آورده است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از فایننشال تایمز وزارت دفاع ایالات متحده در ماه جولای زمانی که چین پرتاب آزمایشی تسلیحات مافوق صوت را انجام داد، غافلگیر شد، زیرا در طی این پرتاب از فناوری های ناشناخته برای ایالات متحده استفاده شد.
گرچه موشک مافوق صوت چین با اختلاف چندین کیلومتر در رسیدن به هدف تعیین شده ناکام بود؛ اما این نخستین باری بود که یکی از کشورهای جهان موشک مافوق صوتی را پرتاب می‌کرد که به طور کامل به دور کره زمین چرخید. موشک‌های مافوق صوت با سرعتی پنج برابر سرعت صوت حرکت می‌کنند و به همین خاطر رهگیری آنها بسیار دشوار است. قبلا هیچ کشوری نمی توانست این کار را انجام دهد.
این در حالی است که چین انجام یک آزمایش موشک مافوق صوت را رد کرده و تاکید دارد که یک فضاپیمای قابل استفاده مجدد را آزمایش کرده است.
برخی از کارشناسان پنتاگون معتقدند که این موشک می‌تواند یک موشک هوا به هوا باشد. علاوه بر این، اعتقاد بر این است که هدف نهایی فناوری جدید ممکن است انهدام سامانه‌های دفاع موشکی باشد تا نتوانند سلاح‌های مافوق صوت را رهگیری کنند.
در همین حال، ژنرال جان هایتن، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس نیوز درباره این آزمایش چین گفت: چین یک موشک دور برد پرتاب کرد. این موشک یک دور به دور زمین چرخید و سپس در نزدیکی هدف تعیین شده فرود آمد.
پیشتر لوید آستین، رئیس پنتاگون نیز در اظهاراتی چین را چالش ارتش آمریکا دانست و در عین حال تاکید کرد که آمریکا بر تقویت توانایی‌ها در تمامی حوزه‌ها و نه فقط بر یک توانایی خاص از جمله تسلیحات مافوق صوت متمرکز شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала