قصه تلخ دختر نوجوان بریتانیایی از داعش+عکس

© Fotolia / determinedزن عرب
زن عرب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2021
عضو شوید
دختر نوجوان مجاهد: لندن را به امید جنت ترک کردم، اما در عوض "جهنم روی زمین" را یافتم.
به گزارش اسپوتنیک، این دختر بریتانیایی که با داعش پیوسته بود، می گوید که از وی استفاده کرده ان و حالا می خواهد به بریتانیا برگردد.
عرب نیوز خبر داده است، یک زن جوان و زیبا بریتانیایی که در سن 15 سالگی به داعش پیوسته بود، از دولت بریتانیا خواسته است تا به او اجازه دهد تا برای محاکمه به بریتانیا بازگردد.
این خانم شمیما بیگم نام دارد و حین که 15 ساله داشت همراه سه دوست خود از لندن برای پیوستن به داعش در سوریه سفر کرد.
زمانی که در سوریه بود با یک هالندی که در کنار یک گروه تروریستی می جنگید ازدواج کرد و از او سه فرزند به دنیا آورد که همگی جان باختند.
پس از سقوط به اصطلاح خلافت، او در اردوگاه الروج تحت کنترل کرُدها برای خانواده های داعش زندگی کرد و تابعیت بریتانیایی او لغو شد.
بیگم که حالا 22 ساله دارد، در مصاحبه با اسکای نیوز خواستار اجازه بازگشت به بریتانیا شد و اظهار داشت که مایل است توسط مقامات بازجویی شود و تاکید کرد که هرگز در هیچ یک از جنایات بدنام داعش دست نداشته است.
او گفت که لندن را به امید بهشت ​​ترک کرد، اما در عوض "جهنم روی زمین" را یافت. او قبل از سفر به سوریه گفت که "هفته ها و هفته ها، شاید ماه ها و ماه ها" تحت مراقبت بوده است. این فقط تصمیمی نبود که خیلی سریع گرفتم، تصمیم بود که مدتی به آن فکر کردم."
صدها کودک و زن جنگجویان پاکستانی داعش به بزرگان قبایل سپرده شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.01.2020
صدها کودک و زن جنگجویان پاکستانی داعش به بزرگان قبایل سپرده شدند
بیگم افزود: "من از بریتانیا متنفر نبودم، من واقعاً از زندگی خود متنفر بودم. من خیلی خجالت کشیدم و احساس کردم که نمی‌توانم به عنوان یک زن بریتانیایی در بریتانیا زندگی کنم."
او گفت که در کمپ احساس ناامنی فزاینده ای می کند، جایی که آژانس های امدادی هشدار می دهند که یکی از خطرناک ترین مکان های جهان است.
بیگم افزود که او نگران آتش سوزی های اخیر و آتش سوزی های تصادفی است که جان بسیاری را گرفته است، زیرا موقعیت بالای او می تواند او را به یک هدف تبدیل کند.
"برای مدت طولانی (در اردوگاه) هیچ خشونتی وجود نداشت، اما به دلایلی زندگی در اینجا وحشتناک تر شد. شاید زنان از انتظار برای چیزی خسته شده اند.
دولت بریتانیا شهروندی بیگم را سلب کرد و عملاً او را در یک اردوگاه حبس کرد و اصرار داشت که در عوض می‌تواند به دلیل قومیتش گذرنامه بنگلادشی درخواست کند. دولت بنگلادش به صراحت گفته است که او هرگز اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت.
امید بیگم به این است که دولت و مردم بریتانیا با مصیبت او همدردی کنند و اجازه دهند خانه او با قوه قضاییه درگیر شود.
وقتی از او پرسیده شد که اگر هرگز اجازه نداشته باشد به بریتانیا بازگردد، چه کاری انجام می دهد، او پاسخ داد: "هیچ طرح B وجود ندارد."
در حالی که سایر دولت‌های اروپایی شروع به بازگرداندن شهروندان خود از اردوگاه‌های سوریه کردند، لندن همچنان در استراتیژی خود برای جلوگیری از بازگشت هرچه بیشتر مردم به بریتانیا با لغو تابعیت خود، تزلزل‌ناپذیر باقی ماند.
وزارت کشور بریتانیا هفته گذشته به گاردین گفت که شهروندی بریتانیا "یک امتیاز است، نه یک حق".
یک سخنگوی گفت: "دلایل مساعد عادلانه برای کسانی است که تهدیدی برای بریتانیا هستند یا رفتارشان بسیار مضر است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала