Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

مصاحبه کامل سولسشر: آنچه در توانم بود را انجام دادم + ویدیو

© Sputnik / Абзал Калиев /  مراجعه به بانک تصاویر اوله گونر سولسشیر سرمربی منچستریونایتد Kazakhstan Soccer Europa League Manchester United
اوله گونر سولسشیر سرمربی منچستریونایتد  Kazakhstan Soccer Europa League Manchester United - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2021
عضو شوید
اوله گونر سولسشر سرمربی سابق منچستریونایتد قبل از جدایی از این تیم مصاحبه‌ای صمیمانه با تیم رسانه‌ای باشگاه انجام داده بود که از سوی این تیم منتشر شد.
به گزارش اسپوتنیک؛ ویب‌سایت رسمی منچستریونایتد رسما اوله گونر سرمربی 48 ساله‌اش را از سمت‌اش برکنار کرد. اما این مربی پیش از رسانه‌ای شدن این خبر، مصاحبه‌ای احساسی را با تیم رسانه‌ای منچستریونایتد انجام داشت که در ادامه مهم‌ترین قسمت‌های آنرا شریک می‌سازیم:
"اوله، این روز ناراحت کننده‌ای برای عده زیادی است که تو را تحسین میکنند ولی تو تصمیم گرفتی در این باره حرف بزنی...
سولسش : "می دانی که این باشگاه برایم چه ارزشی دارد و من در اینجا به دنبال رسیدن به چه چیزی برای باشگاه، هواداران، بازیکنان و کارکنان این مجموعه بودم. می‌خواستم با برداشتن قدم بعدی، برای قهرمانی در لیگ تلاش کنیم و جام به دست بیاوریم. من نمی‌خواهم به همه جواب بدهم... خبرنگارانی از من تقاضای مصاحبه خواهند کرد ولی نه، من مصاحبه‌ای انجام نخواهم داد. می خواهم این‌ها را با خودم بیرون ببرم. من از در جلویی خواهم رفت چون به نظرم همه می‌دانند که همه توانم را برای این باشگاه گذاشتم. این باشگاه برایم همه چیز است و ما با هم ترکیب خوبی هستیم ولی متاسفانه نتوانستم نتایج لازم را کسب کنم و حالا باید کنار بروم."
وقتی به عملکرد این سه سال نگاه می‌کنی، به خودت می بالی؟
"بسیار بسیار افتخار می‌کنم. قطعا این یکی از رویاهای من بود. وقتی در اینجا بازی کردی، مربی تیم رزرو بوده ای، تنها رویایی که باقی می‌ماند، هدایت کردن تیم به عنوان سرمربی است و من حالا این تجربه را به همراه دارم. این کار از ابتدا تا انتها برایم لذتبخش بود. به همین جهت باید از تمامی بازیکنان تشکر کنم چون از لحظه ورودم، آن‌ها خیلی خوب بودند. در این مدت یکسری آمدند و یکسری رفتند ولی کار کردن با همه آن‌ها لذتبخش بود... هواداران هم که شگفت انگیز بودند؛ از همان روز اول در کاردیف تا روز آخر. ما باز هم یکدیگر را ملاقات خواهیم کرد."
نظرت در مورد ترکیب تیم در بدو ورودت و ترکیبی که متاسفانه آن را ترک می‌کنی و بازسازی تیم چیست؟
" خب، همان طور که بارها در مصاحبه ها گفتم، از من حمایت شد.دمدیران و مالکان با جذب کردن افراد خوب، از من حمایت کردند و من فکر می‌کنم یا بهتر است بگویم می‌دانم که این باشگاه را با بر جا گذاشتن ترکیب بهتری ترک می‌کنم. جو تیم فوق العاده است و من به بر جا گذاشتن چنین جوی می‌بالم چون باید از کار کردن در اینجا لذت ببرید. من نمی‌خواهم در صحبت از آینده پیش دستی کنم ولی دو باری که از مولده جدا شدم، آن‌ها سال بعد قهرمان لیگ شدند بنابراین برای هر کسی که روی کار می‌آید، بهترین‌ها را آرزو می‌کنم. این انتظاری است که از او وجود خواهد داشت! به نظرم این باشگاه پتانسیل بالایی دارد. همه ما عاشق این باشگاه هستیم و می خواهیم تداوم (موفقیت ها) را ببینیم."
احتمالا امروز شبکه‌های اجتماعی را چک نکرده‌ای ولی هواداران واکنش زیادی به این خبر نشان داده‌اند. تو همیشه و نه فقط در این سه سال، بلکه به مدت ۲۵ سال رابطه بسیار خوبی با هواداران داشتی. پیامت برای آن ها چیست؟
"بسیار لذتبخش بود. بیایید از تیم حمایت کنیم؛ باید از آن‌ها پشتیبانی کرد. این هواداران از همان اولین ضربات من به توپ که به گل هم ختم شد، تا همین حالا رابطه بسیار خوبی با من داشتند. من مطمئنم بار دیگر یکدیگر را خواهیم دید چون اگر فقط یکجا باشد که بخواهم در آن فوتبال تماشا کنم، آن اولدترافورد است."
پس باز هم تو را خواهیم دید؟
"قطعا. اگر بخواهید در کنار زمین پیش شما باشم، می‌آیم! نه، من واقعا از کاری که کردم رضایت دارم و به دوستی‌های خوبی که ساختیم افتخار می کنم. برای همه بهترین‌ها را آرزومندم."
تو تیم را در فصل اول به رده ششم رساندی و سپس رده سوم و دوم. آیا این در چشم تو یک دستاورد قابل توجه است؟
"من به کاری که کردیم افتخار می‌کنم. در فصلی که سوم شدیم، بازی آخر که با گلزنی جسی (لینگارد) همراه بود را دوست داشتم. آن نتایج خوب پشت سر هم و رسیدن به رده سوم فوق العاده بود. یک تلاش گروهی عالی از سوی همه. رده دومی فصل قبل پشت سر شاید یکی از بهترین تیم‌های اروپا هم دستاورد بزرگی بود. ما در اروپا هم فاصله زیادی نداشتیم. گاهی یک پنالتی تفاوت را رقم می‌زند. ما خیلی نزدیک بودیم و من این نیمه نهایی‌ها را هم همیشه به خاطر خواهم داشت. می‌دانم که اساس کار فراهم است و آن ها آماده حرکت هستند و همین کار را هم خواهند کرد.
باید این مدت بر تو سخت گذشته باشد. در ادامه چه می‌کنی؟
"مدتی را کنار خانواده خودم سپری خواهم کرد. احتمالا این سخت‌ترین جنبه کار در دوران پاندمی بود؛ زمانی که نروژ باز بود و اینجا بسته. خانواده من به نروژ برگشت و به همین جهت ما جدا از هم بودیم. پس مدتی کنار آن‌ها خواهم بود. بعد بازی‌های تیم را تماشا خواهم کرد. می‌خواهم از مربی بعدی حمایت کنم. من خواستار موفقیت او هستم و امیدوارم شرایط را برای این مهم فراهم کرده باشم چون می‌دانم که در کاری که انجام می‌دهم، خوب هستم. اطمینان صد درصدی دارم که در ایجاد کردن یک محیط فوتبالی خوب تبحر دارم و احتمالا در مقطعی (به فعالیت در فوتبال) بر می گردم."
پس هنوز از دور طرفدار تیم می‌مانی؟
من یک هوادر هستم و بهترین‌ها را برای تمامی بازیکنان آرزو می کنم. چندین بازیکن و چندین فرد خوب در آنجا هستند.
پیامت برای بازیکنان در آستانه بازی بزرگ دیگری مقابل ویارئال چیست؟
امروز صبح به آن‌ها گفتم که: "به خودتان اعتماد داشته باشید چون می‌دانید که ما بهتر از این هستیم. در این مدت نتوانستیم این را نشان بدهیم ولی سینه خود را سپر کنید و از بازی کردن برای منچستریونایتد و در بزرگ‌ترین صحنه یعنی لیگ قهرمانان اروپا لذت ببرید. در صورت برنده شدن راهی دور بعد خواهید شد. مایکل کریک هدایت تیم را در دست خواهد داشت. من احترام زیادی برای مایکل قائل هستم و او را بی نهایت دوست دارم. کم کم در حال احساساتی شدن هستم... وضع آن‌ها خوب خواهد بود. من بازی شان را تماشا می کنم و از تیم طرفداری خواهم کرد.
"همیشه در اولدترافورد از تو استقبال خواهد شد...؛ امیدوارم همین طور باشد. خیلی متشکرم، به زودی می بینمتان."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала