ترامپ: اگر من بودم حتی یک میخ را در افغانستان نمی‌گذاشتم

© REUTERS / Eduardo MunozБывший президент США Дональд Трамп выступает в своем гольф-клубе в Бедминстере, штат Нью-Джерси, США
Бывший президент США Дональд Трамп выступает в своем гольф-клубе в Бедминстере, штат Нью-Джерси, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2021
عضو شوید
رییس جمهوری پیشین ایالات متحده خروج از افغانستان را شرم‌آورترین و تحقیرآمیزترین بخش از تاریخ آمریکا توصیف کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "فارس" دونالد ترامپ؛ رئیس جمهور پیشین آمریکا، در گفتگو با برنامه "زندگی، آزادی و لوین" شبکه "فاکس نیوز" بار دیگر با انتقاد از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان و باقی‌ماندن 85 میلیارد دالر سلاح‌های امریکایی گفته‌است که دولت او تصمیم داشت حتی یک پیچ یا میخ امریکایی هم در افغانستان باقی نگذارد.
او افزود: ""من برای خروج با عزت و اقتدار بسیار زیاد آماده بودم. قرار نبود کسی کشته شود. قرار نبود 85 میلیارد دالر در افغانستان جا بگذاریم. قرار نبود حتی 10 سنت هم آن‌جا بگذاریم. گفتم که تمامی پیچ‌ها و میخ‌ها بیرون آورده می‌شود."
دونالد ترامپ سپس نوع خروج واشنگتن از افغانستان را تحقیرآمیز خواند و افزود که فکر نمی‌کرد همه‌چیز آنقدر افتضاح پیش برود.
او از سکوت دولت بایدن درباره خروج از افغانستان و کشته‌شدن 13 سرباز آمریکایی در انفجاری در میدان هوایی کابل انتقاد کرد.
 Советник президента США по вопросам национальной безопасности Джон Болтон - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2021
بولتون: ترامپ و بایدن هر دو مسئول خروج "شرم‌آور" از افغانستان هستند
دونالد ترامپ که دولت‌اش امضاکننده‌ توافق دوحه با طالبان بود، پس از سقوط افغانستان به دست طالبان و خروج نیروهای آمریکایی از کشور، دولت بایدن را به دلیل خروج پرهرج‌و‌مرج از افغانستان مورد انتقادهای شدیدی قرار داده‌است.
بسیاری از هم‌حزبی‌های بایدن نیز خروج از افغانستان را نتیجه سیاست‌های غلط دولت بایدن می‌دانند. مقام‌های کنونی آمریکا اما از نحوه خروج از افغانستان دفاع کرده‌اند.
طرفداران بایدن همچنین می‌گویند که آنچه او انجام داد، نتیجه تصمیمی بود که ترامپ در زمینه صلح با طالبان اتخاذ کرد؛ اگرچه اذعان می‌کنند که بایدن هم گزینه بهتری نداشته‌است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала