هشدار از شیوع موج "برق‌آسای" ویروس کرونا در فرانسه

© REUTERS / Eric GaillardЛюди сохраняют дистанцию в целях профилактики коронавируса в очереди в магазин в Ницце, Франция
Люди сохраняют дистанцию в целях профилактики коронавируса в очереди в магазин в Ницце, Франция - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2021
عضو شوید
سخنگوی دولت فرانسه ضمن ابراز نگرانی درباره روند روزافزون و سریع آمار مبتلایان جدید به COVID-19 از شیوع "برق آسای" موج پنجم کرونا در کشورش خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از نشریه فرانسوی فیگارو، گابریل آتال، سخنگوی دولت اعلام کرد: موج پنجم ویروس کرونا در فرانسه "با سرعت رعد و برق" در حال گسترش است.
به گفته وی، اکنون افزایش هفتگی تعداد مبتلایان بهCOVID-19 تقریباً 80 درصد است و تعداد مبتلایان به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت در کمتر از هفت روز از 100 به 164 نفر رسیده است.
به صورت میانگین شمار مبتلایان روزانه در فرانسه در عرض یک هفته گذشته به 17.153 نفر رسید. حدود یک هفته قبل از آن این رقم نصف این مقدار بود.
آتال با وجود این تحولات نگران کننده از شنیده شدن نواهای خوش بینانه ای هم سخن گفت.
آمارها نشان می دهد که در مقایسه با هفته های گذشته افزایش تعداد مبتلایان جدید به کرونا در فرانسه چشمگیر است. تا به حال حدود سه هفته طول می کشید تا میانگین ابتلای روزانه در هفته دو برابر شود. با این همه وضعیت بیمارستان ها در فرانسه نسبتا آرام است.
وی با اعلام اینکه شاخص ابتلا به کرونا به بالای 100 یعنی دو برابر سطح هشدار رسیده، افزود: موج جدید کرونا ممکن است تا دسامبر و حتی جنوری تداوم یابد و احتمالا شمار بیماران بستری شده در بیمارستان ها از روزی هزار نفر فراتر رود.
از آغاز بحران شیوع کرونا تاکنون در فرانسه بیش از 7 میلیون و 372 هزار نفر به COVID-19 مبتلا شده اند که از این میان بیش از 118 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.
دکتر هانس کلوگ، مدیر منطقه اروپای سازمان جهانی بهداشت روز شنبه 20 نوامبر در مصاحبه‌ای هشدار داد که اگر اقدام فوری نشود، ممکن است موج جدید به آمار 500 هزار مورد مرگ تا ماه مارچ منجر شود.
هشدار این مقام سازمان جهانی بهداشت در حالی صورت گرفته که در روز‌های اخیر چندین کشور اروپایی از افزایش آمار مبتلایان به کرونا خبر داده‌اند و حتی در برخی از این کشور‌ها مقررات تعطیلی سراسری به اجرا گذاشته شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала