آمریکا سه عضو ارشد "داعش خراسان" و یک تن دیگر را شامل لیست سیاه ساخت

© AP Photo / Seivan Selimیک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد
یک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2021
عضو شوید
وزارت خارجه امریکا نام‌های سه عضو ارشد داعش را در فهرست سیاه‌اش شامل ساخت.
وزارت امور خارجه آمریکا در یک اقدام تازه نام‌های سه عضو ارشد گروه داعش شاخه خراسان را در فهرست "تروریستان بین المللی" خود قرار داد.
دربیانیه این وزارت گفته شده است که ایالات متحده از تمام ابزارهای دست داشته خود در هدف قرار دادن هراس افگنان استفاده می‌کند تا از مبدل شدن افغانستان به پناه‌گاه امن هراس افگنان جلوگیری کند.
در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که ثناالله غفاری مشهور به شهاب‌ المهاجر، رهبر داعش شاخه خراسان، سلطان عزیز اعظم سخنگوی داعش، و مولوی رجب از اعضای رهبری این گروه شامل فهرست شده اند.
در بیانیه آمده است: "ثناالله غفاری مشهور به شهاب المهاجر رهبر کنونی داعش است. وی در سال 2020 از سوی داعش در این سمت گماشته شده است. غفاری عملیات‌های داعش در سراسر افغانستان را تأیید می‌کند و برای انجام عملیات‌ها پول جمع آوری می‌کند."
در خبرنامه گفته شده است که سلطان عزیز اعظم از زمان ظهور داعش در افغانستان همچون سخنگوی این گروه کار می‌کند.
مولوی رجب یکی از فرماندهان کلیدی داعش در کابل است. او مسوول برنامه‌ریزی و فرماندهی حملات داعش در پایتخت افغانستان می‌باشد.
در خبرنامه آمده است: "رجب حملات داعش را در کابل برنامه‌ریزی و فرماندهی می‌کند."
اضافه بر این، وزارت خزانه‌داری آمریکا عصمت الله خالوزی را به فراهم سازی پول به داعش متهم و تحریم کرده است. به گفته وزارت خارجه امریکا، خالوزی تسهیل کننده مالی داعش در سطح بین المللی می‌باشد.
در خبرنامه گفته شده است که خالوزی در ترکیه یک مرکز حواله پول را به پیش می‌برد که از طریق آن پول به گروه داعش می‌فرستد. او همچنان در یک طرح مالی در امارت متحده عربی نقش دارد که از طریق آن برای گروه داعش پول جمع آوری می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала