آمریکا پروژه نورد استریم 2 را تحریم کرد

© Sputnik / Sergey Guneevرامپ خود شرکا را به روگردانی به سوی روسیه مجبور می سازد
رامپ خود شرکا را به روگردانی به سوی روسیه مجبور می سازد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2021
عضو شوید
وزارت خارجه آمریکا از تحریم‌های جدید در ارتباط با پروژه خط لوله گاز نورداستریم 2 خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از CNN آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات ماحده امروز سه‌شنبه (23 نوامبر) از تحریم‌های جدید علیه پروژه خط لوله گاز نورداستریم 2 خبر داد.
بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، دو کشتی و یک شرکت که در اجرای خط لوله گاز نورد استریم ۲ مشارکت دارند، شامل این تحریم می‌شوند.
به گفته وزیر امور خارجه آمریکا، اقدامات محدودکننده جدید شرکت Transadria "مرتبط با روسیه" و کشتی "مارلین" متعلق به آن را تحت تأثیر خواهد گذاشت. خاطرنشان می شود بر اساس اطلاعات MarineTraffic، کشتی "مارلین" نیز تحت پرچم روسیه در حال حرکت است. وزیر امور خارجه آمریکا نام کشتی دوم را مشخص نکرد.
اعمال تحریم ها امریکا علیه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.11.2021
احتمال اعمال تحریم ها امریکا علیه روسیه
آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن درباره محدودیت های جدید از سوی ایالات متحده اظهار نظر کرد. این دیپلمات تاکید کرد که گفت و گو از طریق تحریم غیرقابل قبول بوده و قوانین بین المللی را نقض می کند.
روسیه پیش از این بارها اعلام کرده است که به هیچ وجه از انرژی به عنوان یک اهرم فشار سیاسی استفاده نخواهد کرد
سفیر روسیه گفت: "این گونه اظهارات نشان دهنده بی احترامی ایالات متحده به متحدان خود است که آماده ایجاد همکاری های بلندمدت متقابل سودمند با کشور ما هستند".
به گفته وی، روسیه در عمل ثابت کرده است که یک شریک قابل اعتماد در بخش انرژی است.
گفتنی است، با انجام پروژه نورد استریم، گاز طبیعی روسیه از طریق دریای بالتیک به آلمان انتقال می‌یابد.
آلمان و آمریکا در ماه جولای به توافقی رسیدند که بر اساس آن اجازه اتمام ساخت خط لوله‌ گاز روسیه به اروپا، بدون اعمال تحریم‌های بیشتر از سوی واشنگتن، داده شده است.
با این حال در این توافقنامه هر دو کشور متعهد شده‌اند در مقابل هرگونه استفاده روسیه از خط لوله گازی نورد استریم 2 به عنوان یک اهرم سیاسی علیه اروپا مقابله کنند.
آمریکا در دسامبر سال 2019 قانونی را وضع کرد که بر اساس آن هر کشتی که به اجرای پروژه "نورد استریم2" کمک کند را هدف تحریم قرار می‌دهد، موضوعی که شرکت سوئیسی "آل‌سیز" را مجبور کرد در حالی که بیش از 90 درصد کار به انجام رسیده بود، از ادامه آن صرف‌نظر کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала