گزارشگران بدون مرز : طالبان با مقرره‌های نالازم مانع کار زنان می‌شوند

© Photo / کسراگزارشگران بدون مرز: ناتو گفتگو با طالبان را لغو کند
گزارشگران بدون مرز: ناتو گفتگو با طالبان را لغو کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2021
عضو شوید
سازمان گزارشگران بدون مرز درباره دستور العمل جدید وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان برای رسانه ها ابراز نگرانی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان گزارشگران بدون مرز در واکنش به دستورالعمل تازه‌ی وزارت امر به معروف و نهی از منکر به رسانه‌های تصویری، گفته است که طالبان با مقرره‌های نالازم مانع کار زنان می‌شوند.
این سازمان، روز (دوشنبه، 1 قوس) در تویتی نوشت که در این دستورالعمل، تصویر زنان از رسانه‌ها حذف و "حجاب اجباری و خودساخته" به زنان خبرنگار تحمیل شده است.
طالبان وزارت امور زنان را به وزارت «امر به معروف و نهی از منکر» تغییر دادند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2021
طالبان به رسانه ها: از پخش سریال های که در آن زنان نقش بازی می کنند، خودداری کنید
سازمان گزارشگران بدون مرز افزوده است: "طالبان در تبلیغات خود اعلام می‌کنند که برخی زنان خبرنگار می‌توانند به کار بازگردند، اما در عمل با مقرره‌های نالازم مانع کار زنان می‌شوند."
دو روز قبل، وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان یک دستورالعمل هشت ماده‌ای را منتشر کرد که در آن محدودیت‌های زیادی بر نشرات رسانه‌های تصویری وضع شده است.
براساس این دستورالعمل، نشر درامه‌ها و برنامه‌های تمثیلی که تمثیل‌کننده‌ی آن زن باشد، ممنوع شده است.
در این دستورالعمل تأکید شده است که خبرنگاران زن در رسانه‌های تصویری باید حجاب اسلامی را رعایت کنند و تلویزیون‌ها باید فلم‌ها و سریال‌های خارجی را که مخالف شریعت اسلامی باشد، نشر نکنند.
گفتنی است در پی تنش لفظی بین محمدنعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان و فیض الله جلال کارشناس امور سیاسی و استاد دانشگاه کابل که در رسانه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها واکنش های زیادی به دنبال داشت وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان دستورالعمل جدید 8 ماده ای صادر کرد که بخش هایی از آن نگرانی فعالان رسانه‌ای را در پی داشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала