خلیلزاد: امریکا مسئولیتی درباره تحولات پسین افغانستان ندارد

© @https://twitter.comخلیل‌زاد
خلیل‌زاد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2021
عضو شوید
نماینده ویژه پیشین امریکا با بیان اینکه در اتفاقات پسین افغانستان مسئولیتی متوجه ایالات متحده امریکا نیست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، زلمی خلیزاد نماینده ویژه پیشین امریکا در امور افغانستان، درباره بیرون شدن نظامیان خارجی از افغانستان و تاثیر آن بر حقوق زنان گفت: پس از بیرون شدن نظامیان بخشی از مردم افغانستان از جمله زنان از این اقدام متاثر شدند.
وی افزود: حقوق زنان مسئله بسیار مهم است و باید محور سیاست امریکا و جامعه جهانی در قبال افغانستان باشد.
نماینده پیشین امریکا ادامه داد: سیاست ما نباید تحت تاثیر انتقام و خشم گروهی باشد که زمانی در افغانستان قدرت داشته و در پیگیری گفتگوهای واقعی صلح در این کشور ناموفق بودند.
وی تاکید کرد: الان زمان آن رسیده که افغانستانی ها با وجود اختلافات که دارند به یک چهارچوب در افغانستان برسند که هم برای آنها و هم برای جامعه جهانی مورد پذیرش باشد.
   خلیلزاد: کار های امریکا در افغانستان هنوز تمام نشده است  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.10.2021
خلیلزاد: کار های امریکا در افغانستان هنوز تمام نشده است
خلیلزاد همچنین در پاسخ به سوال کریستن آمانپور، خبرنگار سی‌ان‌ان مبنی بر اینکه وی شما حاضر به مسئولیت آنچه در افغانستان رخ داده نیستید و خود را تبرئه می‌کنید، ضمن قطع سخنان وی گفت: ما در حال تبری جستن از چیزی نیستیم و براساس ماموریتی که آمریکا برای خود تعریف کرده بود وارد افغانستان شده و از آنجا خارج شدیم.
وی تاکید کرد: آمریکا برای اهداف بشردوستانه به افغانستان حمله نکرده بود.
معمار توافق دوحه ماموریت نیروهای آمریکایی در افغانستان سرنگون کردن طالبان بعد از اتفاقات سپتامبر عنوان کرد و گفت: طالبان برای این موضوع بهای سنگینی را پرداخت و پس از آن بارها اعلام کردند که دیگر حاضر به انجام چنین اشتباهی نخواهند بود.
وی همچنین در پایان در خصوص خیانت به نظامیان افغانستانی که همکار نیروهای خارجی بودند، نیز گفت: هیچ خیانتی صورت نگرفته و نظامیان افغانستانی نه برای آمریکا بلکه برای افغانستان مبارزه کردند.
خلیلزاد در پایان تاکید کرد: آمریکا برای اهداف خود جنگیده و طالبان را برای کاری که انجام دادند مجازات کرده است و در حال حاضر زمان آن رسیده که افغانستانی ها به یک نقشه سیاسی برای کشور خود دست یابند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала