طالبان: غرب بحران اقتصادی در افغانستان را دامن می‌زند

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2021
عضو شوید
سخنگوی دفتر طالبان در قطر با اذعان به مشکلات این گروه برای اداره افغانستان می گوید که کشور های غرب عمدا به بحران اقتصادی در این کشور دامن می زند.
به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید افغانستان دچار مشکلات است، اما غرب تلاش دارد در پهلوی مشکلات موجود، بحران اقتصادی را نیز در کشور ما دامن بزند.
سخنگوی طالبان افزود:مشکلاتی هست، اما این مشکلات اندازه ای نیست که بقای طالبان را تهدید کند.
شاهین گفت، در 20 سال گذشته ما مقاومت در برابر اشغالگری امریکا و 54 کشور دیگر را از صفر آغاز کردیم و در نهایت پیروز شدیم اما اکنون با کارشکنی غرب به ویژه آمریکا روبروهستیم و معتقدیم آنها عمداً به بحران اقتصادی در افغانستان دامن می‌زنند.
مولوی امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2021
تاکید پیهم طالبان بر آزاد سازی پول های منجمد شده افغانستان
این سخنگوی طالبان بیان اینکه هدف اولیه طالبان غلبه بر مشکلات اقتصادی است اظهار کرد: با وجود خزانه خالی، مسدود شدن پول های ملت از سوی غرب و خیانت مسوولان حکومت قبل، ما از منابع خود مانند درآمدهای گمرکی و مالیاتی، حقوق کارمندان برخی از وزارتخانه‌ها را پرداخت کرده ایم.
این مقام طالبان در اخیر با بیان اینکه بسیاری از کشورها به گونه‌ای با طالبان رابطه دارند اضافه کرد: ما با سفیران 15 کشور اروپایی دیدار کردیم و آنها به طور جمعی گفتند ما با شما همکاری خواهیم کرد.
گفتنی است پیشتر امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان اقدام آمریکا را در توقیف داریی های افغانستان شرم آور خواند.
متقی گفت: واشنگتن باید به فکر آزاد کردن دارایی های دولت افغانستان باشد و دولت موقت طالبان نیز موظف است از اموال عمومی حفاظت کند.
سرپرست وزارت خارجه طالبان تاکید کرد: نمی خواهیم در امور داخلی هیچ کشوری مداخله کنیم و از دیگر کشورها هم انتظار داریم در امور داخلی ما مداخله نکنند؛ به منافع دیگر کشورها احترام می گذاریم و انتظار داریم آنان نیز با ما چنین رفتاری داشته باشند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала