ایلان ماسک 1 میلیارد دالر دیگر از سهام خود در تسلا را فروخت

© AP Photo / Damian DovarganesОснователь и руководитель Tesla Inc и SpaceX Илон Маск
Основатель и руководитель Tesla Inc и SpaceX Илон Маск  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.11.2021
عضو شوید
ایلان ماسک 934 هزار سهم دیگر از تسلا را واگذار کرد. با این فروش جدید، از زمان برگزاری نظرسنجی فروش سهام تسلا در تاریخ 6 نوامبر تاکنون، 9.2 میلیون سهم به ارزش 9.9 میلیارد دالر توسط ماسک فروخته شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، در آن نظرسنجی اکثریت شرکت‌کنندگان اعلام کردند که با فروش 10 درصد از سهام ایلان ماسک در تسلا موافق‌ هستند.
اطلاعات ثبت شده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار امریکا نشان می‌دهد که مدیرعامل تسلا 934.091 سهم دیگر به ارزش 1.05 میلیارد دالر را فروخته است. ایلان ماسک سه‌شنبه هفته پیش هم 934.091 سهم از سهام تسلا را فروخته بود تا تعهدات مالیاتی خود را انجام دهد.
تسلا در سال 2012 پاداشی به ایلان ماسک اعطا کرد تا بتواند 22.8 میلیون سهم این شرکت را با قیمت 6.24 دالر به ازای هر سهم خریداری کند. این قرارداد سال آینده منقضی می‌شود و ماسک فرصت محدودی دارد تا خرید خود را انجام دهد.
قیمت هر سهم تسلا در حال حاضر حدود 1100 دالر است، بنابراین فعال‌سازی این قرارداد منفعت مالی بسیار زیادی برای ثروتمندترین فرد دنیا خواهد داشت. ولی ماسک با انجام این کار باید مالیات مابه‌التفاوت قیمت سهم در بازه زمانی سال 2012 و 2021 را با نرخی بالغ بر 50 درصد پرداخت کند. بر اساس محاسبات سی‌ان‌بی‌سی، رقم مالیات او چیزی در حدود 15 میلیارد دالر خواهد بود.
ایلان ماسک مدیرعامل تسلا برای پرداخت این مالیات هنگفت نیاز به پول نقد دارد و این سرمایه را از طریق فروش سهام خود تامین خواهد کرد. سهام تسلا دیروز یک افت 4.4 درصدی را پشت سر گذاشت و حالا باید منتظر باشیم تا ببینیم واکنش معامله‌گران در روز جاری نسبت به این خبر چه خواهد بود. ارزش بازار تسلا در حال حاضر 1.1 تریلیون دالر برآورد می‌شود.
مدیر عامل شرکت موترسازی تسلا به وعده خود عمل کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.11.2021
مدیر عامل شرکت موترسازی تسلا به وعده خود عمل کرد
ماسک همچنان با دارایی هنگفت 296 میلیارد دالری در جایگاه ثروتمندترین فرد دنیا جا خوش کرده و بعید به نظر می‌رسد که به این زودی‌ها این جایگاه را رها کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала