کشف 301 سیاره فراخورشیدی جدید از سوی ناسا

© NASAدر جستجوی موجودات سیارات دیگر
در جستجوی موجودات سیارات دیگر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.11.2021
عضو شوید
ناسا با به کارگیری یک تکنیک جدید موفق شد یکباره 301 سیاره فراخورشیدی را کشف و رصد کند.
به گزارش اسپوتنیک، ناسا اعلام کرده که دانشمندان این نهاد اخیراً 301 سیاره فراخورشیدی که به تازگی تایید شده اند را به مجموع سیارات فراخورشیدی اضافه کرده اند. این سیارات جدیدترین سیاره‌ هایی هستند که به دور انبوهی از ستاره‌ها می‌چرخند و به 4569 سیاره‌ای که قبلاً تأیید شده است می‌پیوندند. اما چگونه دانشمندان این چنین تعداد زیادی از سیارات را یکباره، کشف کرده اند؟ پاسخ در یک "شبکه عصبی عمیق" جدید به نام ExoMiner نهفته است.
شبکه عصبی سیارات فراخورشیدی را در مجموعه داده‌های سال‌های گذشته جست‌وجو کرد، عمدتاً آن‌هایی که با تلسکوپ کپلر که توسط ناسا در سال 2009 به طور خاص برای شکار سیارات فراخورشیدی پرتاب شد به‌دست‌آمده بودند. این تلسکوپ هزاران ستاره را به تصویر کشیده است که هر یک از آنها می توانند سیاره داشته باشند، اما تجزیه و تحلیل دستی هر ستاره بیش از حد طول می کشد.
شبکه‌های عصبی عمیق روش‌های یادگیری ماشینی هستند که در صورت ارائه داده‌های کافی به طور خودکار فعالیت مورد نیاز را یاد می‌گیرند. "ExoMiner" یک شبکه عصبی جدید است که از ابررایانهPleiades ناسا استفاده می‌کند و می‌تواند سیارات فراخورشیدی واقعی را از انواع مختلف کاذب و غیرواقعی تشخیص دهد. طراحی این شبکه الهام گرفته شده از آزمایش‌ها و خواص مختلفی است که متخصصان بشر برای تأیید سیارات فراخورشیدی جدید از آن‌ها استفاده می‌کنند.
یک سیاره زمانی تأیید می‌شود که تکنیک‌های رصدی مختلف ویژگی‌هایی را آشکار می‌کند که فقط توسط یک سیاره قابل توضیح است. در واقع با استفاده از آمار تأیید می‌شود؛ به این معنی که بر اساس داده‌ها چقدر احتمال یا بعید است که یک جرم، سیاره باشد. در مقاله‌ای که برای انتشار در مجلهAstrophysical پذیرفته شده است، تیم ایمز نشان می‌دهد که چگونه میتوان 301 سیاره را با استفاده از داده‌های موجود از سیارات احتمالی تشخیص داد. گفتنی است که همه 301 این سیاره فراخورشیدی تایید شده توسط این ماشین شناسایی شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала