تاکید صلیب سرخ بر تقویت روابط با چین برای کمک به افغانستان

© Photo / af.mophشفاخانه ملی اطفال اتاترک
شفاخانه ملی اطفال اتاترک - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.11.2021
عضو شوید
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و برنامه جهانی غذا یک بار دیگر خواهان کمک های مالی به گونه فوری برای افغانستان شده اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌گوید: همکاری با چین را از بهر ارایه کمک های بشردوستانه به افغانستان، به ویژه در بخش صحت تقویت خواهد کرد.
پیر کراهنبول رئیس هیات منطقه ای صلیب سرخ برای شرق آسیا می‌گوید: “ما حمایت کشورها را بسیج خواهیم کرد و در این راستا به چین نزدیک می شویم و این برای ما یک اولویت است. اکنون نیز با وزارت امور خارجه چین به گفتگو ادامه می دهیم و امیدواریم راه های همکاری وجود داشته باشد".
همزمان سازمان ملل متحد می گوید که گفتگوها را جامعه جهانی و طالبان برای تصمیم گیری در مورد این که چه کاری می توان برای حمایت از سیستم بانکی و مالی افغانستان انجام داد آغاز کرده اند.
کانی ویگناراجا عضو برنامه انکشافی سازمان ملل متحد می‌گوید: “به نظرم، اگر بتوانیم نقدینگی کافی را به سیستم بانکی علاوه کنیم؛ شاهد فعالیت دوباره شرکت های خصوصی خورد، متوسط و بزرگ خواهیم بود. به همین دلیل است که ما پیشنهاد کردیم که طرح بیمه سپرده‌های بانکی در بانک‌های تجاری فعال، همچنان ضمانت‌های اعتباری برای شرکت‌های کوچک، اهمیت دارد".
وی گفته که “بنابرین اگر بخش خصوصی دوباره فعال نشوند، نقدینگی دوباره به سیستم تزریق نخواهد شد. و فقط در حال حاضر به حدود 50 (درصد) قرضه‌های سیستم بانکی که غیرقابل اجرا هستند که درصد بالایی است؛ فکر کنید".
در همین حال وزارت امور خارجه امریکا در واکنش به هشدار ملل متحد مبنی بر فروپاشی نظام بانکی افغانستان، گفته است که ایالات متحده به دنبال گزینه‌هایی برای تزریق پول نقد در سیستم بانکی افغانستان است.
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه امریکا می‌گوید: “امریکا با کشورهای دیگر به صورت "دوجانبه و چند جانبه" همکاری می‌کند تا مردم افغانستان بتوانند از حمایت‌های بین‌المللی به شیوه‌ای استفاده کنند که این کمک‌ها به خزانه طالبان سرازیر نشود".
در کنار این برنامه جهانی غذا نیز تاکید بر تهیه کمک ها برای 22 میلیون افغان نیازمند کرده و گفته است آنان می‌کوشند که برای نجات زندگی مردم در سراسر افغانستان کمک برسانند.
سازمان ملل: در افغانستان 97 درصد خانواده‌ها زیر خطر فقر خواهند رفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2021
سازمان ملل: در افغانستان 97 درصد خانواده‌ها زیر خطر فقر خواهند رفت
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала