"ما نمی‌ توانیم بجنگیم"؛ آسیب‌پذیری حیاتی در نیروی هوایی امریکا

© AP Photo / Greg BakerБоинг KC-135 Stratotanker ВВС США
Боинг KC-135 Stratotanker ВВС США  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.11.2021
عضو شوید
متخصصان مرکز مفاهیم و فناوری دفاعی موسسه هادسون استدلال می‌کنند که طیاره‌های امریکایی در صورت حمله به حریم هوایی روسیه یا چین با کمبود شدید سوخت مواجه خواهند شد.
به گزارش اسپوتنیک، این متخصصان طی گزارشی گفته اند که این موضوع مربوط به شرایط نامناسب طیاره‌های تانکریست که نفت سفید یا کروزن را به نیروی هوایی دور از فرودگاه‌های کشور تامین می‌کند. بدون طیاره‌های تانکر، جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌ها نمی‌توانند در مسافت‌های طولانی حمله کنند. این امر به‌ویژه در درگیری با کشورهایی که قلمرو وسیع دارند، بسیار مهم است.
در گزارش آمده است: "پس از جنگ سرد سه دهه پیش، طیاره‌های تانکر ما در سراسر جهان، هم در عملیات حفظ صلح و هم در عملیات جنگی به فعالیت خود ادامه دادند. از آن زمان به بعد، ناوگان نفتکش هوایی از 701 به 473 کاهش و فشار روی آن افزایش یافته است. در واقع، امروزه از همه طیاره‌های تانکر استفاده می‌شود و در صورت جنگ با چین یا روسیه ذخیره‌ای نداریم. دشمن از این ضعف آگاه است و فعالانه از آن بهره‌برداری خواهد کرد. در نتیجه نیروی هوایی امریکا ممکن کارآیی خود را در میدان نبرد از دست بدهد".
طبق گزارش‌ رسانه‌ها، طیاره‌های جدید نیروی هوایی ایالات متحده امریکا قابل اعتماد نیستند. پیلوتان از نصب ضعیف تجهیزات داخل طیاره، ارتعاش شدید در اثر کوچکترین لرزه، شکایت کردند و حتی از بلند شدن به آسمان "پگاسوس" خودداری نمودند.
در ایالات متحده امریکا طیاره‌های تانکر رادارگریز، از جمله تانکرهای بدون سرنشین در حال توسعه هستند. اما تاکنون معلوم نیست که چه زمانی به نیروی هوایی امریکا تحویل داده خواهند شد. به هر حال، گزارش موسسه هادسون به وضوح نشان می‌دهد که نیروی هوایی امریکا آسیب‌پذیری خودش را دارد.
Испытания крылатой ракеты с ядерным двигателем «Буревестник». Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2021
جنرال ارشد نیروی فضایی: امریکا از روسیه عقب مانده است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала