گارد ویژه معاون ریاست‌جمهوری سابق افغانستان سرکرده داعش است

© Photo / Mukhtar.Wگارد ویژه معاون ریاست‌جمهوری سابق افغانستان سرکرده داعش است
گارد ویژه معاون ریاست‌جمهوری سابق افغانستان سرکرده داعش است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.11.2021
عضو شوید
دفتر مبارزه با تروریسم وزارت خارجه امریکا با انتشار تصویری مدعی شد که گارد ویژه معاون ریاست‌جمهوری سابق افغانستان سرکرده کنونی داعش در افغانستان است.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر مبارزه با تروریسم وزارت خارجه امریکا با اعلام این که 4 نفر از سرکرده‌های داعش خوراسان (گروه تروریستی ممنوع در روسیه) را مورد تحریم قرار داده است، تصویری از سرکرده این گروه تروریستی منتشر کرد و از او به عنوان گارد ویژه معاون ریاست‌جمهوری سابق افغانستان نام برد.
براساس اطلاعیه منتشر شده توسط این دفتر، سرکرده کنونی داعش خوراسان "ثناءالله غفاری" ملقب به "شهاب المهاجر" است و او در جون 2020 توسط هسته مرکزی داعش برای ریاست شاخه خوراسان تعیین شده است.
دفتر مبارزه با تروریسم وزارت خارجه امریکا همچنین می‌افزاید: غفاری مسوول تأیید کلیه عملیات داعش خوراسان در سراسر افغانستان و ترتیب بودجه برای انجام عملیات‌ها است.
امرالله صالح معاون اول رئیس‌جمهور فراری افغانستان و رئیس سابق امنیت ملی این کشور اما در واکنش به این خبر می‌گوید: او تا سال 2015 از اعضای فعال شبکه حقانی بود و از طرف آن راهنمایی و حمایت می‌شد.
وی افزود: او سال‌ها در فهرست نظارت قرار داشت. او مهندس است و خانواده‌اش در پاکستان زندگی می‌کنند. امنیت ملی با همه اعضای فامیل او در "شکر دره" کابل مصاحبه کرده است. او امیر کلی داعش خوراسان نیست.
در تصویر دیده می‌شود که این کارت هویت، توسط تورن جنرال عبدالستار قاسمی، فرمانده نیروهای محافظ مارشال دوستم صادر شده است. نام و امضای جنرال قاسمی در کارت هویت دیده می‌شود.
براساس این گزارش، سرکرده داعش خوراسان فارغ‌التحصیل دانشگاه پلی‌تکنیک کابل است و براساس کارت ثبت‌نام رأی‌دهندگان منتشر شده منسوب به او 31 سال سن دارد.
سی‌بی‌اس همچنین مدعی شده بود که سرکرده داعش خوراسان در میان صفوف طالبان نیز نفوذ کرده است اما "سعید خوستی" سخنگوی وزارت داخله طالبان این اظهارات را "نادرست" خواند.
یک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2021
آمریکا سه عضو ارشد "داعش خراسان" و یک تن دیگر را شامل لیست سیاه ساخت
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала