آلمان: تحریم ها علیه نورد استریم 2 حتا برای مخالفان این پروژه غیرقابل قبول است

© AP Photo / Dmitry LovetskyCтроительство газопровода "Северный поток"
Cтроительство газопровода Северный поток  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.11.2021
عضو شوید
یک کارشناس سیاسی حزب سبز آلمان تحریم‌های جدید آمریکا علیه خط لوله نورد استریم 2 را حتی برای مخالفان این پروژه غیرقابل قبول دانست.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، امید نوری پور، کارشناس سیاست خارجی حزب سبز سایوز - 90 آلمان که پیش از این با اجرای خط لوله گاز نورد استریم 2 مخالف بود، تحریم های جدید آمریکا علیه این پروژه را غیرقابل قبول خواند.
وی گفت، تحریم‌های جدید آمریکا حتی برای مخالفان نورد استریم 2 غیرقابل قبول است. این ما سبزها هستیم که همیشه علیه این خط لوله جنگیده‌ایم و نمی‌توانیم بفهمیم که از کدام دوستی می‌توان صحبت کرد زمانی که دوست با شخص ثالث معامله می‌کند و تحریم های را علیه دوستان اعمال می‌کند.
رامپ خود شرکا را به روگردانی به سوی روسیه مجبور می سازد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.11.2021
آمریکا پروژه نورد استریم 2 را تحریم کرد
نوری پور خاطرنشان کرد که این حزب همچنان خط لوله گاز نورد استریم 2 را "اشتباه" دولت آلمان می داند، با این حال، این سیاستمدار تاکید کرد، ایالات متحده هیچ ارتباطی با این پروژه ندارد.
این در حالی است که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز تحریم‌های آمریکا علیه خط لوله نورد استریم 2 را "مثالی آشکار" از اقدامات یکجانبه غرب دانست.
وزیر امور خارجه روسیه اظهار کرد: دولت‌های غربی به خصوص دولت‌هایی که توسط آمریکا هدایت می‌شوند، سالهاست که این تحریم‌ها و اقدامات را دنبال می‌کنند و محدودیت‌های یک‌جانبه خود را چه با منطق و دلیل و چه بی منطق برای هر چیزی اعمال می‌کنند. در حال حاضر، پروژه نورد استریم 2 مثال آشکار در این خصوص است.
لاوروف افزود که با درنظرگیری این مسائل، شرکت‌های روسی در حال حاضر شرایط سختی را سپری می‌کنند.
وی تاکید کرد: ما حتما به چنین اقدام غیردوستانه‌ای، پاسخ درست و معقولی خواهیم داد. در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا ثبات اقتصاد داخلی و سیستم اقتصادی را حفظ کنیم.
لاوروف خاطرنشان کرد که در حال حاضر، روسیه دستور کار مثبتی را جهت اطمینان از "تعامل برابر" و "حفظ تعادل منافع" در روابط اقتصادی بین‌الملل بدون هیچگونه تبعیضی ارائه می‌دهد.
خط انتقال گاز مورد مناقشه نورد استریم 2، قرار است گاز طبیعی را از روسیه به آلمان ببرد و نگرانی‌هایی را در مورد توانایی روسیه برای اعمال قدرت و نفوذ در اروپا از طریق تامین انرژی، برانگیخته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала