امریکا نتوانست اروپایی‌ها را درباره قصد روسیه برای حمله به اوکراین متقاعد کند

© Sputnikآمریکا نتوانست اروپایی‌ها را درباره قصد روسیه برای حمله به اوکراین متقاعد کند
آمریکا نتوانست اروپایی‌ها را درباره قصد روسیه برای حمله به اوکراین متقاعد کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.11.2021
عضو شوید
در حالی‌که به گفته منابع دیپلماتیک، کشورهای اروپایی باور نمی‌کنند مسکو قصد حمله نظامی به اوکراین را داشته باشد، امریکا درصدد انجام رایزنی‌هایی با شرکای خود در ناتو در رابطه با وضعیت مرزهای روسیه و اوکراین است.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه "وال استریت ژورنال" به نقل از منابع دیپلماتیک اروپایی نوشته است که مقامات ایالات متحده نتوانسته‌اند کشورهای عضو اتحادیه اروپا را در این خصوص که روسیه گویا خود را برای حمله نظامی به اوکراین آماده کرده است، متقاعد کنند.
دیپلمات‌های اروپایی یادآور شده‌اند که در اتحادیه اروپا معتقدند احتمال چنین خطری که گویای آماده شدن روسیه برای حمله به اوکراین باشد، بسیار کم شده است.
منابع خبری این روزنامه گفتند: "اطلاعات جدید طرف امریکایی باعث افزایش نگرانی کشورهای اروپایی شد، ولی اکثر پایتخت‌های اروپایی هنوز متقاعد نشده‌اند که روسیه خود را برای حمله قریب الوقوع به اوکراین آماده کرده است."
در این مطلب همچنین یادآوری شده که تحلیلگران اطلاعاتی هم همچنان باور ندارند که کرملین واقعاً درصدد حمله نظامی به اوکراین باشد.
این در حالی است که "ند پرایس" سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا شب گذشته اعلام کرد که ایالات متحده از طریق کانال‌های دیپلماتیک و نظامی با شرکای خود در پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در خصوص وضعیت مرزهای روسیه و اوکراین در تماس است. وی اعلام کرد که امریکا و کشورهای عضو ناتو طی چند روز آینده رایزنی‌هایی را در خصوص وضعیت مرزهای روسیه و اوکراین انجام خواهند داد تا مواضع طرفین در این رابطه هماهنگ شود.
سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده همچنین با اشاره به اینکه مانورهای نیروهای نظامی روسی در نزدیکی مرزهای اوکراین همچنان باعث نگرانی جدی مقامات واشنگتن است، افزود: "ما از قصد واقعی مسکو اطلاع دقیق نداریم، ولی آمادگی داریم تا با "فعالیت‌های مضر" روسیه در برخورد با اوکراین مقابله کنیم. در این رابطه واشنگتن در حال انجام رایزنی‌هایی با مقامات کی‌یف در خصوص توان بالقوه دفاعی اوکراین است."
Бельгийские солдаты во время патрулирования в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.11.2021
نقاط بحرانی در اروپا که می‌توانند دستخوش جنگ های جدید گردند
روز گذشته (سه‌شنبه) مشخص شد که دو قایق گشت‌زنی امریکایی وارد بندر اودسا (در جنوب اوکراین) شدند. این دو قایق توسط کشتی حمل و نقل "OceanGrand " به منطقه دریای سیاه آورده شده. طبق اطلاعات سفارت امریکا در کی‌یف، این دو قایق قرار است به تقویت امنیت دریایی اوکراین کمک کنند.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز روز گذشته اعزام مشاورین نظامی امریکایی و تسلیحات نظامی بیشتر از سوی واشنگتن و دیگر کشورهای متحدش در ناتو به اوکراین را بعید ندانست. پیش از این، شبکه سی.ان.ان از بررسی ارائه چنین کمک‌های نظامی به ارتش اوکراین در دولت امریکا خبر داده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала