مونالیزای افغانستان به ایتالیا نقل مکان کرد

© Photo / ارگشربت‌گل
شربت‌گل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.11.2021
عضو شوید
سرویس مطبوعاتی کاخ چیگی در ایتالیا اعلام کرد، شربت گل شهروند افغانستان، قهرمان جلد مجله نشنال جئوگرافیک وارد ایتالیا شده است.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کاخ چیگی ایتالیا نوشت: " شورای وزیران درخواست‌های نمایندگان جامعه مدنی و به‌ویژه سازمان‌های غیرانتفاعی فعال در افغانستان را که پس از وقایع ماه اگوست سال گذشته، درخواست شربت گل را برای کمک به بیرون شدن از کشور دریافت کردند، رضایت داده و نقل مکان او به ایتالیا را سازمان دهی کرد".
شربت گل کلیدخانه جدیدش را دریافت کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.11.2017
شربت گل کلید خانه جدیدش را دریافت کرد
همانطور که اشاره شد، پس از عکس معروف چاپ شده بر روی مجله نشنل جئوگرافیک در سال 1985، شربت گل به شهرت جهانی دست یافت؛ چرا که او نماد فراز و نشیب ها و درگیری های برهه تاریخی ای بود که افغانستان و مردم این کشور از آن عبور کرده بودند.
دولت ایتالیا تاکید کرده است، که انتقال شربت گل به ایتالیا در چارچوب برنامه گسترده تخلیه شهروندان افغانستان، اسکان و ادغام آنها صورت گرفته است.
یادآوری می کنیم، که اشرف غنی رئیس جمهور گریزی افغانستان در زمان ریاست جمهوری اش، شربت گل را از پاکستان به افغانستان فراخواند و به او یک خانه هدیه داد و شربت گل هم گفته بود که دیگر افغانستان را ترک نمی کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала