Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کرونا ورزشگاه لایپزیگ را خالی کرد

© Sputnik / Алексей Даничев /  مراجعه به بانک تصاویر لایپزیگ
لایپزیگ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.11.2021
عضو شوید
در حالی‌که ویروس کرونا در آلمان رو به افزایش است، آر بی لایپزیگ در ورزشگاه خالی از هوادار بازی خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک؛ هواداران فوتبال آلمان فکر می‌کردند روزهای خالی بودن ورزشگاه‌ها را پشت سر گذاشته‌اند اما همه‌گیری ویروس کرونا از بین نرفته است.
رکوردهای آماری در آلمان به این معنی است که یک باشگاه برتر بدون تماشاگر بازی کند اما دیگران در این هفته هزاران طرفدار را در ورزشگاه خواهند داشت.
لایپزیگ در خط مقدم آخرین موج همه‌گیری در آلمان در ایالت شرقی زاکسن قرار دارد، جایی که شمار عفونت بالاترین و شمار واکسیناسیون کمترین نسبت به سایر مناطق است. در شرایطی که مراکز مراقبت‌های ویژه تحت فشار هستند، مقامات ایالتی حضور جمعیت در رویدادهای ورزشی را ممنوع کرده‌اند.
این بدان معناست که لایپزیگ بازی‌های بوندسلیگا را در یک استادیوم خالی برای ماه‌ها میزبانی می‌کند که روز یکشنبه به مصاف بایرلورکوزن خواهد رفت. این همچنین بر بازی ماه آینده این تیم در لیگ قهرمانان برابر منچسترسیتی تأثیر می‌گذارد. باشگاه‌های سایر ایالت‌ها نیز به طور فزاینده‌ای تحت محدودیت هستند. بایرن مونیخ روز شنبه برابر آرمینیا بیله‌فلد ورزشگاهش را با 25 درصد ظرفیت پر خواهد کرد.
همین یک ماه پیش، تصویر بسیار متفاوت بود.
برنامه واکسیناسیون آلمان به خوبی پیش می‌رفت و قوانین ورود به بازی‌ها - عموماً محدود به افرادی است که کاملاً واکسینه شده بودند، اخیراً از ویروس بهبود یافته بودند یا آزمایش منفی داشتند - به طور گسترده رعایت می‌شد. بایرن برای اولین بار از مارچ 2020 در تاریخ 23 اکتوبر، زمانی که با هافنهایم بازی کرد 75000 هوادار وارد ورزشگاه شدند. از آن زمان به بعد، تعداد پرونده‌ها همچنان در آلمان به سطح بی سابقه‌ای رسیده و فوتبال از آن بی نصیب نمانده است.
جسی مارش سرمربی لایپزیگ و پیتر گولاشی دروازه‌بان لایپزیگ، در بازی مقابل لورکوزن در ورزشگاه خالی حضور نخواهند داشت، زیرا باشگاه اعلام کرد این هفته تست آنها مثبت بوده است. از میان چهار باشگاه آلمانی که در این هفته در لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کنند، همه آنها حداقل یک بازیکن را با تست مثبت از دست داده‌اند.
کاهش جمعیت بایرن باعث خواهد شد که این تیم تلاش کند تا از باخت شوک 2-1 هفته گذشته مقابل آگسبورگ که امتیاز قهرمانی را به تنها یک امتیاز کاهش داد، پس بزند. تیم بی‌خطر بایرن در روز سه‌شنبه توانست دیناموکیف را ۲-۱ شکست دهد، اما موارد ویروسی و مصدومیت به این معناست که یولیان ناگلزمن گزینه‌های تاکتیکی کمی دارد و نمی‌تواند به بازیکنان کلیدی استراحت دهد. در آن پس‌زمینه، حتی بیله‌فلد که در معرض خطر سقوط قرار دارد، به حریف پیچیده‌تری تبدیل می‌شود. مشکلات بایرن در روز چهارشنبه زمانی که جاشوا کیمیچ و چوپوموتینگ به ویروس کرونا مثبت شدند، تشدید شد. کیمیچ ماه گذشته به چهره بحث برانگیز آلمان در مورد تردید برای واکسن تبدیل شد و زمانی‌که در یک مصاحبه تلویزیونی گفت واکسینه نشده و نسبت به واکسن‌های ضد ویروس محفوظ است، در پارلمان به یک نقطه بحث سیاسی تبدیل شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала