ارزیابی ناسا از همکاری با روسیه پس از آزمایش سیستم‌های ضد ماهواره‌ای در فضا

© Flickr / Mat HampsonNASA logo.
NASA logo. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.11.2021
عضو شوید
رئیس‌ سازمان فضایی امریکا (ناسا) پس از انجام آزمایش تسلیحات ضدماهواره‌ای، چشم انداز همکاری امریکا با روسیه در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) را ارزیابی کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از SpaceNews، بیل نلسون (Bill Nelson) رئیس سازمان فضایی امریکا گفت: آزمایش تسلیحات ضدماهواره‌ای روسیه تاثیر منفی بر چشم‌انداز ادامه همکاری ما با روسیه در ایستگاه فضایی بین‌المللی نخواهد داشت.
ناسا به گفتگو با سازمان فضایی فدرال روسیه (روسکوسموس) در مورد آینده ایستگاه مداری در درازمدت و پروازهای متقابل به آن با سایوز روسی و فضاپیمایی امریکایی ادامه می‌دهد. گفتگو درباره همکاری در جریان سفر نلسون به مسکو برنامه‌ریزی شده است، اما تاریخ دقیق این دیدار هنوز مشخص نیست.
روز 15 نوامبر سیستم ضدماهواره روسیه به نامNudol ماهواره "سلینا-دی" غیرفعال از زمان اتحاد جماهیر شوروی را که در سال 1982 پرواز کرده بود، منهدم کرد.
مسکو اتهام غربی‌ها درباره سلاح ضد ماهواره‌ای را رد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2020
مسکو اتهام غربی‌ها درباره سلاح ضد ماهواره‌ای را رد کرد
پیشتر، ند پرایس، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفته بود روسیه "بی پروا" تسلیحات ضد ماهواره را آزمایش کرده است که گفته می شود تهدیدی برای فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی بوده است. وی افزوده بود، آزمایش راکتی روسیه ظاهراً باعث پیدایش زباله های فضایی شده است که اکنون "منافع همه کشورها را تهدید می کند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала