Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

از مجسمه اسطورۀ فوتبال جهان امروز رونمایی می‌شود

© AFP 2023 / Juan Mabromata Cтатуя Диего Армандо Марадоны возле стадиона Estadio Unico Madre de Ciudades в Сантьяго-дель-Эстеро, Аргентина
Cтатуя Диего Армандо Марадоны возле стадиона Estadio Unico Madre de Ciudades в Сантьяго-дель-Эстеро, Аргентина  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.11.2021
عضو شوید
امروز اولین سالگرد درگذشت دیگو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین است.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه ایتالیایی "کوریره دلو اسپورت" خبر می‌دهد که قرار است مجسمه دیه‌گو مارادونا امروز بیرون ورزشگاه خانگی ناپولی واقع در شهر ناپل نصب شود.
این مجسمه با توجه به تکنیک های سه بعدی ساخته شده و توسط دوست دیه‌گو آرماندو مارادونا یعنی استفانو سچی به شهر ناپل اهدا شده است.
گفتنی است ورزشگاه خانگی ناپولی که سن پائولو نام داشت تنها چند روز بعد از درگذشت مارادونا در سن 60 سالگی به اسم این اسطوره، تغییر نام یافت. همچنین نکته جالب اینکه این مجسمه تنها سه روز بعد از گذشت یک سال از درگذشت مارادونا به هواداران ناپولی اهدا خواهد شد.
مارادونا یکسال پیش در چنین روزی در سن 60 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت، لوییجی ده‌ماگیستریس شهردار ناپل اعلام کرد نام ورزشگاه خانگی ناپولی از سن‌پائولی به ورزشگاه دیه‌گو آرماندو مارادونا تغییر خواهد کرد، اتفاقی که در نهایت هم افتاد.
مارادونا از سال 1984 تا 1991 پیراهن ناپولی را بر تن کرد و در 257 بازی برای این باشگاه آمار فوق العاده 115 گل و 41 پاس گل را به ثبت رساند و دو عنوان قهرمانی سری آ، کوپا ایتالیا، جام یوفا و سوپرکاپ ایتالیا را به دست آورد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала