کمیسیون انتخابات لیبیا مانع حضور فرزند قذافی در رقابت‌ها شد

© AFP 2023 / Mahmud TurkiaСын Муаммара Каддафи Саиф аль-Ислам
Сын Муаммара Каддафи Саиф аль-Ислам - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.11.2021
عضو شوید
کمیسیون انتخابات لیبیا با رد صلاحیت "سیف‌الاسلام قذافی" پسر معمر قذافی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری لیبیا، مانع حضور او در رقابت‌های انتخاباتی شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانسه، صلاحیت "سیف‌الاسلام قذافی" پسر قذافی رهبر لیبیا برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری لیبیا تایید نشد.
در همین ارتباط نیز، کمیسیون انتخابات لیبیا اعلام کرد که سیف الاسلام قذافی فاقد شرایط نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری است.
پیش از این نیز، منابع خبری کاندیداتوری "سیف الاسلام قذافی" پسر معمر قذافی رهبر سابق این کشور را در انتخابات ریاست‌جمهوری تأیید کرده بودند.
چند روز پیش از این نیز، "عائشه قذافی"، دختر معمر قذافی و خواهر سیف الاسلام قذافی از مردم لیبیا خواسته بود تا از نامزدی برادرش در انتخابات آینده لیبی حمایت کنند.
در بهار سال 2020 میلادی گزارش شد که سیف الاسلام قذافی قصد دارد خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی لیبیا نامزد کند.
معمر قذافی پس از آنکه چهار دهه قدرت را در لیبیا در دست داشت در انقلاب سال 2011 توسط مردم سرنگون شد.
بحران سیاسی در لیبیا پس از سرنگونی و کشته شدن معمر قذافی در سال 2011 آغاز شد. در حال حاضر در کشور دوگانگی قدرت حاکم است. در طرابلس (غرب لیبیا) دولت وفاق ملی به رهبری فایز السراج که با حمایت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا شکل گرفته است، و دیگری دولت "طبرق" در شرق لیبیا که خلیفه حفتر کنترول امور را در آن منطقه در دست گرفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала