Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

انقلاب در فوتبال؛ تغییراتی که در مارچ تصویب خواهد شد

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر فوتبال – "مذهب معاصر": ما امروز بجای صلیب به توپ تعظیم میکنیم
فوتبال – مذهب معاصر: ما امروز بجای صلیب به توپ تعظیم میکنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2021
عضو شوید
هیئت بین المللی فوتبال در مورد تغییراتی برای فوتبال در نظر گرفته که پس از تصویب اعمال خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک؛ IFAB تغییراتی را در قوانین فوتبال پیشنهاد داده که در ماه مارچ به تصویب قطعی خواهد رسید.
هیئت بین‌المللی یک جلسه کلیدی در مورد تغییر مقررات فوتبال برای فصل آینده برگزار کرد و تصویب نهایی آن در تاریخ 4 و 5 مارچ 2022 خواهد بود. در اجلاسی که در آن پیشنهادات برای تغییراتی که قرار است به تصویب رسید، به مجمع عمومی ارائه شد. امکان پنج تغییر در هر بازی برای همیشه چراغ سبز دریافت کرد. در حالی‌که پیشنهاد افزایش زمان استراحت کاهش یافت.
اشباع شدن مسابقات به دلیل وقفه چهار ماهه در فوتبال در نتیجه بیماری همه گیر باعث شد، IFAB و FIFA قانون 3 تغییر را برای محافظت از بازیکنان اصلاح کردند. به همین دلیل تعداد تغییرات در هر بازی از 3 به 5 افزایش یافت. این اصلاحیه تا 31 دسامبر 2022 لازم الاجرا است، اما با توجه به استقبال خوب دنیای فوتبال، علاوه بر حفظ سلامت فوتبالیست‌ها، اصلاح lFa همیشه انجام خواهد شد. رؤسای فدراسیون‌های انگلستان و فیفا در مجمع عمومی مارچ همانطور که در تمام پنل‌های مشاوره توصیه کرده، تصویب خواهند کرد که امکان ایجاد پنج تغییر در هر بازی برای همیشه در قوانین فوتبال باقی می‌ماند.
پیشنهادی که در مجمع مارچ که آیین نامه فصل 22 تا 23 از آن بیرون می‌آید، رای گیری خواهد شد، اما کونمبل پیشنها برای تمدید زمان استراحت مسابقات فوتبال از 15 به 25 دقیقه را داد: "چندین عضو نگرانی‌های خود را به‌ویژه در مورد عواقب منفی احتمالی بر سلامت و امنیت بازیکنان ناشی از عدم فعالیت طولانی‌تر بیان کردند. بنابراین تصمیم گرفته شد که این پیشنهاد عملی نشود."
هیئت بین المللی نیز یک قانون بحث برانگیز را روشن کرده است. بسیاری از دروازه‌بانان از این‌که هنگام زدن پنالتی مجبور می‌شوند یک پای خود را روی خط دروازه بگذارند، شکایت کرده‌اند. منتقدان دیگری نیز وجود دارند که در بسیاری از مواقع هر دو پا عقب هستند. در مواجهه با این وضعیت، IFAB تصریح کرده است: "تأیید این است که دروازه‌بان باید قبل از زدن ضربه پنالتی (یا ضربه‌ای از نقطه پنالتی) در خط دروازه باشد، اما به دلیل عقب‌بودن یک پا جریمه نمی‌شود. خط دروازه در لحظه‌ای که ضربه زده می‌شود."
در آن جلسه، فیفا به ارائه مطالعات در مورد بهبودهای مختلف آینده در قوانین فوتبال، مانند تغییرات اضافی ناشی از ضربه مغزی و استفاده از آفساید خودکار در VAR ادامه داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала