Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

لواندوفسکی برنده جایزه بهترین بازیکن جهان + عکس

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر روبرت لواندوفسکی Футбол. Лига чемпионов. Матч "Бавария" - "Ростов"
روبرت لواندوفسکی Футбол. Лига чемпионов. Матч Бавария - Ростов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2021
عضو شوید
روبرت لواندوفسکی با عبور از لیونل مسی و جورجینیو، جایزه بهترین بازیکن جهان IFFHS را از آن خود کرد.
به گزارش اسپوتنیک؛ روبرت لواندوفسکی مهاجم بایرن مونیخ با شکست دادن لیونل مسی و جورجینیو، جایزه بهترین بازیکن جهان در سال 2021 را از آن خود کرد.
طبق آمار رسمی رای‌گیری، لوا با کسب 150 رای برنده این جایزه شد. لیونل مسی با 105 امتیاز دوم شد و جورجینیو هافبک چلسی با 110 امتیاز کمتر از لواندوفسکی در رده سوم قرار گرفت.
شایان ذکر است ستاره پولندی بایرن برای دومین سال متوالی برنده این جایزه شده است. این مُهاجم 33 ساله، سال گذشته علی‌رغم عدم برگزاری مراسم توپ طلای 2020 به دلیل بیماری همه گیر کووید-19، این جایزه را به دست آورد.
لواندوفسکی فصل 21-2020 یک فصل استثنایی برای بایرن مونیخ داشت. مهاجم پولندی فصل گذشته در 40 بازی برای غول باواریایی 48 گل به ثمر رساند. گل‌های لواندوفسکی بایرن مونیخ را به سی‌ویکمین قهرمانی تاریخ بوندسلیگا رساند. بایرن همچنین فصل گذشته قهرمان سوپرکاپ DFL، سوپرکاپ یوفا و جام باشگاه‌های جهان شد.
لواندوفسکی چند فصل فوق العاده برای بایرن مونیخ داشته است. این مهاجم 33 ساله تنها در 19 بازی در تمام رقابت‌ها 25 گل به ثمر رسانده است. این مهاجم در 47 بازی 55 گل به ثمر رساند تا بایرن مونیخ با هدایت هانسی فلیک سه گانه را در فصل قبل بالای سر ببرد.
لواندوفسکی برای کسب توپ طلای 2021 با لیونل مسی و جورجینیو مبارزه خواهد کرد.
لیونل مسی فصل گلزنی مشابه لواندوفسکی را سپری نکرده است. با این حال، مهاجم 34 ساله نقشی حیاتی در هدایت آرجانتین به اولین قهرمانی در کوپا آمریکا از سال 1993 داشت. همچنین شایان ذکر است که این اولین جام بین المللی مسی در دوران حرفه‌ای درخشان او در رده ملی بود.
از طرف دیگر، جورجینیو بهترین فصل را از نظر کسب جام‌ها داشته است. این هافبک 29 ساله پیش از قهرمانی در یورو 2020 با ایتالیا در مقابل انگلیس در ورزشگاه ومبلی، با چلسی قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.
از دیگر نامزدهای دریافت توپ طلای 2021 می‌توان به انگولو کانته، هم تیمی جورجینیو در چلسی و کریم بنزما، مهاجم رئال مادرید اشاره کرد.
مراسم اهدای توپ طلای 2021 در 29 نوامبر در پایتخت فرانسه برگزار می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала