مذاکرات پوتین، علی‌اف و پاشینیان سه ساعت طول کشید

© Photo / MIDRussiaПереговоры Путина, Алиева и Пашиняна продлились три часа
Переговоры Путина, Алиева и Пашиняна продлились три часа
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2021
عضو شوید
مذاکرات سه جانبه میان ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه با الهام علی‌اف رئیس‌جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان عصر روز جمعه، 26 نوامبر در سوچی برگزار شد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که این مذاکرات سه ساعت به طول کشید.
وی گفت: بلی، مذاکرات سه جانبه به پایان رسید.
وی همچنان گفته است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، الهام علی‌اف، همتای آذربایجانی وی و نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر ارمنستان، بر اساس نتایج نشست سه جانبه، بیانیه‌یی برای رسانه‌ها آماده کرده‌اند.
در این گفتگو، طرفین به‌ویژه در مورد وضعیت منطقه مناقشه قره‌باغ و راه‌های حل و فصل آن بحث و تبادل نظر کردند و همچنان اقدامات انجام شده برای ثبات در جریان یک سال گذشته برای ایجاد ثبات در منطقه را ارزیابی کردند.
گفتگوهای سران روسیه، آذربایجان و ارمنستان همزمان با سالگرد امضای اعلامیه آتش‌بس در قره‌باغ کوهستانی و به ابتکار طرف روسی برگزار شد.
Трёхсторонняя встреча лидеров России, Азербайджана и Армении (11 января 2021). Москва - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2021
نشست رهبران ارمنستان و آذربایجان در حضور ولادیمیر پوتین
در اواسط ماه جاری میلادی، درگیری نظامی بین نیروهای امنیتی ارمنستان و آذربایجان در منطقه لاچین آذربایجان و منطقه سیونیک ارمنستان آغاز شد که با وساطت و میانجیگری مسکو وضعیت آرام شده است.
دور جدید درگیری‌ های نظامی میان آذربایجان و ارمنستان که از 6 ماه میزان سال گذشته آغاز شده بود، در ماه عقرب همان سال با میانجیگری روسیه و امضای توافق صلح میان روسای جمهوری روسیه و آذربایجان و همچنین نخست‌وزیر ارمنستان به پایان رسید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала