فردا مذاکرات میان طالبان و امریکا آغاز می‌شود

© Sputnik . Abdul Qahar Balkhiسفر سرپرست وزارت خارجه طالبان به دوحه
سفر سرپرست وزارت خارجه طالبان به دوحه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2021
عضو شوید
قرار است روز شنبه مذاکرات میان اعضای هیأت طالبان و نماینده ایالات متحده امریکا در امور افغانستان، در دوحه آغاز شود.
به گزارش اسپوتنیک، طالبان (تحت تحریم های سازمان ملل به جهت فعالیت های تروریستی)، می‌گوید که یک هیأت به رهبری سرپرست وزارت خارجه به قطر رفته است و قرار است با نماینده‌گان اتحادیه‌ی اروپا نیز دیدار و گفت‌وگو کند.
در میان این هیأت، مقام‌ها از وزارت‌های صحت عامه، معارف، مالیه و نماینده‌گانی از بانک مرکزی و ریاست امنیت ملی نیز حضور دارند.
احمد الله وثیق، معاون سخنگوی طالبان در این مورد می‌گوید: "باید آغاز روابط معنی‌دار دیپلماتیک با افغان‌ها باشد و تعهداتی که در این پیوند سپرده می‌شود به آن عمل و رسیده‌گی شود."
Покинутая база авианаводчиков армии США в поселении Дадат в пригороде Манбиджа на северо-востоке Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2021
طالبان: قاچاق وسایط نظامی از افغانستان به کشورهای همسایه واقعیت ندارد
با این حال، وزارت خارجه پاکستان با ستایش از آغاز گفت‌وگوها میان کابل و واشنگتن تأکید می‌ورزد که جامعه‌ی جهانی باید با طالبان تعامل کند.
شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان گفته است: "پیام ما روشن است، اشتباهات گذشته نباید تکرار شود و نباید افغانستان تنها گذاشته شود. بحران‌های بشری و فروپاشی اقتصادی افغانستان تاثیرات بزرگی بر جهان خواهد داشت. بنابراین، جامعه جهانی باید به دلیل مهار بحران بشری، هدف‌های مشترک در زمینه صلح، امنیت و ثبات به گونه مثبت با افغانستان در تعامل باشد."
برخی‌ها برگزاری این نشست را مهم می‌دانند و تاکید می‌ورزند که حکومت باید از چنین فرصت‌ها بهره بگیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала