Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

کمک باشگاه میلان در روند خروج زنان تحت تهدید از افغانستان + عکس

© AP Photo / Luca BrunoРаздевалка "Милана" на стадионе Сан-Сиро в Милане, Италия
Раздевалка Милана на стадионе Сан-Сиро в Милане, Италия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2021
عضو شوید
باشگاه آث میلان ایتالیا، در روز محو خشونت علیه زنان به ده زن افغانستانی کمک کرده تا به صورت مصئون از این کشور خارج شوند.
به گزارش اسپوتنیک، پس از مسلط شدن مجدد طالبان در افغانستان، زنان و دختران در سطوح مختلف از حقوق‌شان به شمول حق کار و تحصیل محروم شده اند و مشخص نیست که چه آیندۀ در انتظار آن‌ها است.
زنان زیادی که در حکومت قبلی در پُست‌های بلند حکومتی و خصوصی کار می‌کردند و یا هم به عنوان خبرنگار و فعال حقوق زن فعالیت داشتند، تحت تهدید شدید قرار دارند و هر آن ممکن است به خود آن‌ها و یا اعضای خانواده‌های شان آسیب برسد.
زنان زیادی از نهادهای حامی زنان خواستار کمک اند تا به صورت مصئون از افغانستان خروج شوند و در کشور دیگری زندگی جدید را آغاز کنند.
نهادهای مختلف که برای زنان فعالیت دارند، در تلاش اند تا برای خروج زنان کمک کنند و زمینۀ خروج مصئون آن‌ها مساعد سازند.
به روز روز پنجشنبه 25 نوامبر (چهارم قوس)، نهادی زیر نام "پانگه/Fondazione Pangea Onlus"، ده زن افغانستانی را که تحت تهدید شدید قرار داشتند، از این کشور بیرون و به ایتالیا منتقل کرده است.
باشگاه آث میلان نیز در روند خروج این زنان نقش زیادی داشت و با انشتار توییتی اعلام کرده که در این پروسه حمایت مالی نموده و به روند خروج آن‌ها تسریع بخشیده است.
این زنان که در حال حاضر در کشور ایتالیا به سر می‌برند، برای نهاد "پانگه/ Pangea" کار می‌کردند و در سال‌های آخر به زنان زیادی در مناطق مختلف افغانستان کمک کردند بودند.
این نهاد غیرانتفاعی ایتالیایی که در سال 2002 تأسیس شد، از روز نخست برای حقوق بشر مبارزه کرده است. این بنیاد از سال 2003 در کابل با فراخوان "بحران افغانستان" برای حمایت از زنان و کاهش مشکلات اجتماعی و اقتصادی آنان کار می‌کرد و در 18 سال گذشته، بیش از 7000 خانواده و بیش از 60000 مرد و زن از خدمات این نهاد مستفید شده بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала