مشهور ترین دختر "چشم سبزافغان" به ایتالیا رفت

© AP Photo / Jens MeyerIn this picture taken with a long time exposure people walk in front of the photo 'Afghan Girl' (Pakistan, 1984) during the exhibition 'Steve McCurry Retrospective' of US photographer Steve McCurry in the Kunsthalle (Art Hall) in Erfurt, Germany, Wednesday, Feb. 26, 2014.
In this picture taken with a long time exposure people walk in front of the photo 'Afghan Girl' (Pakistan, 1984) during the exhibition 'Steve McCurry Retrospective' of US photographer Steve McCurry in the Kunsthalle (Art Hall) in Erfurt, Germany, Wednesday, Feb. 26, 2014.  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2021
عضو شوید
شربت گل، "دختر چشم سبز افغان" ستاره معروف روی جلد مجله "نشنال جئوگرافیک" به ایتالیا پناهنده شده و در رم، پایتخت این کشور به سر می‌برد.
به گزارش اسپوتنیک، دولت ایتالیا خبر داد، شربت گل، مشهور به "دختر چشم سبز افغان" به این کشور پناهنده شده و در رم، پایتخت این کشور به سر می‌برد. مقامات ایتالیایی وعده دادند زمینه یک زندگی بهتر را برای او فراهم کنند.
دولت ایتالیا اعلام کرد به شربت گل، یک زن افغان که در سال 1985 به دلیل انتشار تصویرش در مجله National Geographic به شهرت جهانی رسیده بود، پناهندگی اعطا کرده است.
شربت گل در سال‌ 2016 بعد از سه دهه مهاجرت به کشورش برگشت. او در آن زمان در کابل مورد استقبال محمد اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین افغانستان قرار گرفت. غنی ضمن استقبال از او یک آپارتمان به او هدیه کرده بود.
این زن افغان که اکنون 49 سال دارد از زندگی خود تنها مهاجرت، آوارگی و دوری از وطن را تجربه کرده و اکنون پس از قدرت‌گیری طالبان دوباره مجبور شده است، زادگاهش را ترک کرده و به ایتالیا پناه آورد.
عکس شربت گل در سن 12 سالگی با چشمان سبز رنگ،‌ او را به شهرت جهانی رساند.
استیو مک کری، عکاس آمریکایی در سال 1985 از شربت گل، دختر افغان که در یک اردوگاه پناهجویان افغان در پاکستان زندگی می‌کرد، عکس گرفته بود.
این تصویر به نماد رنج مردم افغانستان مبدل شد. شربت گل، که سواد ندارد و حالا مادر چهار فرزند است، گفته است در زمان حضور ارتش شوروی سابق به افغانستان، به عنوان کودکی یتیم به پاکستان رفته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала