کمک به افغانستان؛ محور گفتگوی هیئت طالبان با وزارت خارجه قطر

© Photoشکست امریکا در افغانستان آسیای مرکزی را به بی ثباتی تهدید میکند
شکست امریکا در افغانستان آسیای مرکزی را به بی ثباتی تهدید میکند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2021
عضو شوید
هیئت طالبان با وزارت خارجه قطر درباره کمک های بشردوستانه به افغان ها گفتگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، هیئت طالبان ( گروه تحت تحریم سازمان ملل به دلیل فعالیت های تروریستی) که برای مذاکره با آمریکا و اتحادیه اروپا وارد دوحه پایتخت قطر شده است، با مطلق القحطانی فرستاده ویژه وزارت خارجه قطر در امور مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کرد.
وزارت امور خارجه قطر در توییتر اعلام کرد: رعایت حقوق بشر در افغانستان، مبارزه با تروریسم و ​​ارائه کمک های بشردوستانه به افغانستان در آستانه زمستان از موضوعات مهم این نشست عنوان شده است.
دور جدید مذاکرات امروز شنبه (27 نوامبر) میان اعضای دولت موقت طالبان و هیئت آمریکایی به رهبری توماس وست فرستاده ویژه آمریکا در امور افغانستان در قطر آغاز می شود.
میدان هوایی کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.11.2021
رقابت امارات و قطر برای اداره میدان هوایی کابل
در این پیام آمده است: "در جریان مذاکرات، هر دو طرف بر اهمیت رساندن کمک‌های بشردوستانه به نیازمندان به‌ویژه با شروع فصل زمستان تأکید کردند.
عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه طالبان به عصر پنج شنبه اعلام کرد که "هیأت عالی‌رتبه‌ای به رهبری مولوی امیرخان متقی وزیر امور خارجه، به دوحه سفر کرده است."
در عین حال، به گفته این وزارت، در این دیدار، نماینده ویژه وزارت امور خارجه قطر به "اهمیت ادامه کار مدارس در افغانستان و همچنین فراهم کردن امکانات و دسترسی به آموزش تمام اقشار کشور از جمله دختران" تأکید کرده است.
دو جناح در مورد "منافع ملی حیاتی " به شمول عملیات مبارزه بر ضد داعش و القاعده،‌ کمک‌های بشری،‌ اقتصاد ورشکستهٔ افغانستان و خروج مصوون شهروندان آمریکایی و آنعده از افغان هایی که در 20 سال گذشته با امریکا کار کرده اند،‌ بحث خواهند کرد.
قطر تعهد خود را برای ادامه همکاری با تمام نهاد های افغانستان و شرکای بین المللی این‌کشور برای دستیابی به ثبات در افغانستان اعلام کرد.
گفنتنی است در اوایل ماه آگست، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 آگست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است.
در دو هفته آخر ماه اوت از فرودگاه کابل که تحت حفاظت نظامیان آمریکایی بود، شهروندان غربی و افغان‌هایی که با آنها همکاری می‌کردند، تخلیه شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала