گونه‌ی جدید ویروس کرونا با "ابولا" مقایسه شد

© Depositphotos.com / Ralwelپزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند
پزشکان هندی برای اولین بار جهش مضاعف ویروس کرونا را شناسایی کردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.11.2021
عضو شوید
فرانک اولریش مونتگومری، رئیس انجمن جهانی پزشکان، گونه‌ی "او میکرون" ویروس کرونا را با ابولا مقایسه نموده است.
به گزارش اسپوتنیک، فرانک اولریش مونتگومری، رئیس انجمن جهانی پزشکان می‌گوید، جهش "او میکرون" ویروس کرونا ممکن است سریعتر از سایر اشکال ویروس شیوع پیدا کند و شواهد اولیه حاکی از افزایش خطر ابتلا به عفونت مجدد با این نوع در مقایسه با سایر سویه‌ها ویروس کرونا است.
وی گفت این گونه‌ی جدید ویروس کرونا احتمالا خطرناکتر از "ابولا" است و یا کم از کم به همان اندازه بشریت را تهدید می‌کند.
به گفته مونتگومری افزایش روزافزون موارد ابتلا به کرونا نشان می‌دهد که این جهش جدید ویروس به مراتب خطرناک بوده و تهدید ناشی از آن هنوز مشخص نیست.
وی در این باره گفته است: ما همگی خود را برای به وجود آمدن شرایط [تریاژ] اولویت‌بندی آماده می کنیم. به گفته وی، در ابتدای همه گیری، جهان مقیاس خطرات آن را دست کم گرفت.
"اومیکرون"، که یکی از تغییریافته‌ترین موارد جهش ویروس کرونا محسوب می‌شود٬ برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شد و از آن زمان در بلژیک، بوتسوانا، اسرائیل و هنگ کنگ شناسایی شده است.
ممکن است هفته‌ها طول بکشد تا دانشمندان به طور کامل جهش‌های این نوع ویروس کرونا را درک کنند و اینکه آیا واکسن‌ها و درمان‌های موجود علیه آن مؤثر هستند یا خیر.
سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه‌ای "اومیکرون" را پنجمین سویه نگران کننده این تعیین و اعلام کرده که برای بررسی سویه جدید کرونا نشست اضطراری برگزار می‌کند.
ویروس کرونا از زمانی که دو سال پیش برای اولین بار در مرکز چین شناسایی شد، باعث ابتلا بیش از 260 میلیون نفر در سراسر جهان شده و پنج میلیون و 400 هزار نفر را کشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала